April, april...

Femtiotalsjakten förblir femtiotalsjakten.
Inlägget tidigare i dag om att jag skulle överge 1950-talet
och låta bloggen bli Sextiotalsjakten var naturligtvis ett aprilskämt.
Men det hade ni ju redan räknat ut.
Jag var faktiskt litet orolig innan jag tryckte på publicera-knappen.
Tänk om era svar istället lytt:
"JA! Börja med något nytt, vi är trötta på 1950-talet."
Puh!
(Bilden: KFUK:s/KFUM:s väggalmanacka)

1 Sara:

skriven

Jag tänkte väl att det var ett skämt, men jag vågade inte riktigt kommentera :-) 60-talet är charmigt också, men 50-talet är ändå favoritårtiondet.

2 mimi:

skriven

Visste väl det, men sen är det en annan sak att alla tidsperioder nog har sin höjdpunkter, vanligtvis ser följande generation det som tidigare inte sett! Det där blev ju ganska lustigt, med andra ord måste jag ju vara lastgammal....(som tycker om de första årtiondena på nittonhundratalet).

Kommentera här: