Sköna maj, välkommen!


1950.                1951.              1952.              1953.              1954.

1955.                 1956.              1957.              1958.              1959.
 
Glad valborg på er! Ni har väl köpt en majblomma?
Kolla in alla blommor sedan starten på Majblommans hemsida.
Vilken är din favorit? Min är vitsippan från 1955.
1 helena:

skriven

Får nog hålla med faktiskt.... Ha en härlig Valborg!!!

2 Syltan:

skriven

Jag tycker 1954 är fin...

Konstigt, jag har aldrig burit en maj-blomma, eller köpt, för den delen... Jag som ÄLSKAR maj!!!

3 h:

skriven

1950 är ju superfin! Man kunde rösta på nästa års blomma på hemsidan också.

4 Paola Svenssn:

skriven

Jo, jag har köpt mina majblommor! Kul med länken till alla majblommor genom tiderna - ja, min favorit blev blåsippan. Men årets är ju fin också. Önskar dig en Trevlig Valborg och en fin början på maj.

5 Mimi:

skriven

I vissa yrken köper man majblommor varje år! Jag för min del skulle aldrig komma på tanken att samla på majblommor, men har köpt otaliga. Jobbar man med barn är det nästan ett måste att köpa jultidningar, majblommor och klasspostkort av dem.

Kommentera här: