Vårstäda bland vinterns klipp (helgtips - hjälp till!)


Jag älskar tidningsklipp. Att riva ur dem, för framtida omläsning - eller för att ge någon vän.
Att bläddra bland dem och hitta artiklar jag glömt. Att ha många av dem, det känns som en
slags rikedom. Här ser ni ungefär en tredjedel av vinterns skörd. Överallt ligger urrivna
eller utskrivna klipp.
Jag har ännu inte hittat ett bra sätt att förvara klipp. Har du?
I så fall får du gärna vara med och skapa veckans helgtips. Berätta hur du arkiverar
dina tidningsklipp - de bästa tipsen lyfter jag upp och uppdaterar inlägget med.
Trevlig helg!
1 Helena:

skriven

Önskar jag kunde bistå med nåt bra men jag har inte kommit längre än att jag har en bokhyllelåda där mina urklipp hamnar. "Ifall att om" jag kommer att ha användning för dom.... En del klistrar jag in i barnens fotoalbum.... Ser med spänning fram emot vilka tips du förhoppningsvis får!

2 Benny:

skriven

Jag skannar allt jag sparar ur tidningar mm...enda sättet att hålla i ordning! Inte vidare fantasifullt, men väl fungerande! Jag har dessutom alltid med mig mitt USB-minne med all information på, så om man ska få fram nåt snabbt så är det inga problem!

3 Lina:

skriven

Jag brukar göra hål i dem och sätta in i en pärm, små klipp limmar jag på papper som sätts in i pärm. Vill man vara rädd om dem kan man ju lägga dem i plastfickor istället för att göra hål i.

Kommentera här: