Vem minns Erax cocosersättning?


Javisst ja, det här "fyndet" på Antikmässan har jag glömt visa. I en monter
salufördes dessa papperspåsar för 2 kronor styck. Eftersom jag bor i Råsunda
köpte jag ett par. Googlar Erax, men hittar inget. Söta är påsarna i alla fall.
Googlar även "cocosersättning" och får svaret "Menar du a-kasseersättning?"
Vem vet något om Erax och "cocosersättningen"?
Och vad bestod den av, ersättningen?
1 Benny:

skriven

Ja, såna påsar med gammal "reklam" är häftiga, jag hittade oanvända kaffepåsar för lösviktskaffe på en loppis, dom är verkligen fina! Jag har några kvar, ska jag lägga ut en bild?

2 florin:

skriven

Åh, jag hamnade här av en ren slump och blir sååå glad!!! Ska återkomma fler gånger för här fanns mycket ögon-godis!!!!

3 Libby:

skriven

Benny: Lägg ut!

Florin: Kul! Ska kolla in din blogg också.

4 margaretha:

skriven

Om du kan hitta nå'n gammalt tant som bakade mycket under krigsåren - eller kanske ännu bättre en konditor - så kanske du kan få reda på vad det egentligen var.

Margaretha

5 doo:

skriven

Jag har för mig att jag sett någon gamal burk med cocos-märkning med beskrivning på hur man ska använda innehållet... Och då har det vart något slags bantningspulver... Kanske?

Kommentera här: