De hänsynslösa


Vi är ständigt på jakt. Vi har fantasin, fräckheten - och utrustningen. Vi är De Hänsynslösa. 
Här kommer några citat från andra retrobloggar, bara från de senaste veckorna.


VI KOMMER TILLBAKA  - BEVÄPNADE

"Dom hade ställt upp fyra stora kartonger proppfyllda med bestick, 1 kr styck stod det. Jisses tänkte
jag och började rota runt som en galning/ ... /Dock blev mina händer helt såriga av alla kniv och
gaffelstick, naglarna gick av och jag var helt svart efteråt. Så dagen efter åkte jag dit igen - med
arbetshandskar! Haha jag kände mig som en riktig lodis. Folk kom fram och frågade grejer för de
trodde att jag var anställd. Nåja. Det var värt det, för titta vad jag hittade!"
LOPPISFIA

VI FÅR DEM ATT KOPIERA INFORMATION
"Själva utställningen var lite av en besvikelse/.../ inte var det heller mycket, bara ett enda rum...
dock lyckades jag att övertala personalen att kopiera ett stort antal produktblad mm som
fanns att skåda i utställningsrummet."
PORSLINSBLOGGEN

VI TAR OSS IN PÅ LAGREN

"Jag frågade/.../och specifikt om tidningen Form som jag ju lyckats fynda tidigare, men hon 

sa att dom inte hade den, när jag sen frågade efter en annan tidning fick jag följa med
och kolla själv på lagret."
PORSLINSBLOGGEN

VI MÅSTE FÅ VÅR FIX
"Efter inköpet kände jag ett sådant där konstigt lugn ;-). Man blir liksom nöjd och harmonisk.
Jag hade ju lyckats att göra fyndet jag drömt om innan jag åkte och gick runt med påsen
som hästen var nerpackad i, klappade den och kallade den "my Precious" *asg*."
50-TALSKERAMIK


Grundkurs: Tumstock, måttband, förstoringsglas, putsduk
och väckarklocka (upp kl. 04.30 om loppisstarten
är annonserad till kl. 10.00!).
Påbyggnads: Arbetshandskar och skruvmejslar (man
kan ju behöva titta inuti någonting).
Överkurs, rekommenderas ej:  Brandyxa.
Åk tillbaka när det är öppet istället.

Mina egna bravader? Hm... dem ska jag avslöja en annan gång.
Jag säger som jag brukar -  to be continued...
Vad är det mest förslagna DU gjort? Berätta så lyfter jag upp det i inlägget!

1 Yvonne:

skriven

asg

Vilket underbart inlägg!

Man brukar ju ler åt det man känner igen sig i...

Tack för morgonens skratt! :)

2 Tusse:

skriven

Ja jädrar, Libby :-)

Tusses specialitet är att norpa skyltar, i synnerhet sådana som lever farligt inför en fasadrenovering eller dylikt.

För övrigt har jag slutat tipsa om skyltar i text och bild, för jag vill att de skall sitta kvar nästa gång jag passerar!

3 Libby:

skriven

Yvonne: Ja, du är ju själv med och bidrar till skrattet...

Tusse: Överväger att lyfta upp din skylträddning under rubriken: VI ÄR SUPERHJÄLTAR. :-)

4 loppisfia:

skriven

Haha, strålande!

5 Skaffaren:

skriven

Det senaste var i Skåne på en gårdsloppis när jag frågade om de haft en lanthandel i familjen.

- Javisst! Skrivpulpeten och ett skåp står i lagårn.

Det händer även när jag köper hela hem att släkten får hämta in soppåsarna igen. Där ligger de riktiga fynden.

6 Pernilla:

skriven

Tips i Kalmar: Ja vi har egentligen inte så många tips. Vi åkte runt och letade länge men hittade inte så mycket. Jag gillade Erik & Alexander som ligger mitt i Kalmar. Sen fick vi höra att det låg två antikshoppar på Esplanaden. Anderssons Antik hette den ena och så en på andra sidan, men båda var stängda när vi var där. Så fanns det en Röda Korset men den var också stängd. Vi hade inte så mycket tur just den dagen.

7 Tusse:

skriven

Fick faktiskt med mej en trekilos marmorskylt en glad kväll på Rivieran 1989.

Skulle ha suttit på min vägg nu om det inte hade varit för det där vägguret jag hittade dagen därpå. Med lod och allt.

Kommentera här: