News flash: Sippans kiosk räddas!


Sippans kiosk på Odenplan, Sthlm, räddas! I våras var det
oklart vad som skulle hända med kiosken, som varit ett landmärke
sedan 1950-talet. Jag skrev om kiosken här.
Nu står det klart att kiosken ska bevaras. Den flyttas
under arbetena med Citybanan, men gör sedan comeback. 
- Sippans kiosk är en del av Odenplans själ, säger stadsbyggnads-
och fastighetsborgarrådet Kristina Alvendal (M) i ett
pressmeddelande.
Yep.
1 kicki:

skriven

Hurra vad bra! Jag sörjer fortfarande macken vid Skanstull, även om de behöll mosaiken...

2 Benny:

skriven

Man jublar! Jag har ju sett mycket av hur Odenplan skulle se ut under byggtiden (inte kul...)så det man hoppades på var ju att dom skulle rädda 50-tals-arkitekturen, även själva entrébyggnaden...till slut så kom man fram till rätt lösning!

3 Skaffaren:

skriven

Vad skönt med politiker som är vid sina sunda vätskor.

4 Annika Nasiell:

skriven

Härligt att höra! Jag är född på 50-talet och uppväxt nära Odenplan och har bott där i större delen av mitt liv (dock inte nu längre) så inget kunde göra mig gladare. HURRA!

5 P-E Fronning:

skriven

Svårt att förstå att det inte var en självklarhet från början! Vet du hur det blir med det vackra taket över T-banenedgången? Det vore lika hemskt om det försvann...

6 Staffan H:

skriven

Det här var goda nyheter!

Kommentera här: