Plastlycka, 9 kronor


God morgon, måndag! Får jag presentera helgens loppisfynd:
Skål från danska Rosti, jag tror det är Sigvard Bernadottes Margretheskål. Gummiringen
undertill är sprucken, men man kan köpa en ny här.
Tillbringaren Sinjet, Husqvarna, design Bernadotte & Björn.
Blå skål, okänd, men trivsamt format och känsla.
Tre kronor styck betalade jag för sakerna. Ni ser alltså nio kronor plastlycka.
Min platssamling som den såg ut i april,  här. Sålde av en del på loppis i somras.

Trevlig fortsättning på veckan!
1 johanna:

skriven

Hej!



Vilken härlig blogg för alla loppisälskare. :)

2 Kerstin:

skriven

Åh, den tillbringaren har jag i ljusgult, med etiketten kvar! Den är så fin och praktisk.

3 Libby:

skriven

Johanna: Tack! Välkommen tillbaka!

Kerstin: Jag har en senare modell också, i genomskinlig plast och rött lock. Inte lika snygg och sober. Har inte sett den i gult, har du bild någonstans på din blogg?

4 Tusse:

skriven

Hmm, när Tusse gör sig av med sina plastprylar börjar andra att samla på dem ...

Men jag älskar mina bernadottesnurror som kom just det magiska året 1955. Tror jag har åtta om det inte är nio (kollar snabbt - jo det var nio)

5 Libby:

skriven

Tusse: Bernadottesnurror?

6 Tusse:

skriven

Läs mer på http://tussetuss.wordpress.com/2009/01/07/skam-den-som-ger-sig/

Tyvärr går design och funktion inte alltid hand i hand. De olika modellerna är uppbyggda av ett litet antal standarddelar som kan kombineras på olika sätt, vilket är genialiskt. Men om nånting skulle gå sönder har man ett helvete.

7 Laila:

skriven

Man blir så härligt glad av färgerna! Vilket fynd du gjort.:-)

8 Anonym:

skriven

Jag håller på att undra ihjäl mig; Klär du dig i 50-talskläder eller har du bara fastnat för prylarna? :)

9 Tinkerbell:

skriven

Där har du nog gjort ett bra köp igen ... 3 kr styck!!! Du har fått mycket ''Plastlycka'' för pengarna! Härligt, jag gläds med dig!

10 Syltan:

skriven

Snacka om billiga fynd! Tur ska man ha. Du alltså!

Den där blå skålen gjorde mamma alltid pannkakssmet i. Vi hade en likadan, som du då förstår.

:-)

11 Libby:

skriven

Tusse: Aha!

Laila: Ja, plast är kul!

Anonym: Och vem är du då, som undrar.

Tinkerbell: Tack! Ja, tre kronor styck var märkligt billigt.

Syltan: När man får tre fina plastsaker för nio kronor så rättfärdigar det liksom att man veckan innan köpt en sänglampa för 450 pix... Eller hur?

12 Benny:

skriven

Härligt med plast eller hur?! Jag har en Margrete-skål ljust blå, riktigt härlig tyngd på den! Ringen har torkat ihop, så tipset om nya ringar var briljant!

13 Libby:

skriven

Benny: Kul att kunna tipsa DIG någon gång, oh, du allvetande :-)

14 Märta:

skriven

Det är jag som är anonym, grejen är att jag fick skriva om kommentaren eftersom min dator strulade, så då missade jag helt enkelt mitt namn innan jag skickade iväg det sista :)

15 Libby:

skriven

Märta: Aha. Tyvärr måste jag göra dig besviken. Jeans och svarta tröjor, så har jag sett ut sedan 1970-talet. Beundrar dem som som klär sig retro och har en skön stil, men det är inte min grej.

16 Kerstin:

skriven

Nej, jag hade ingen bild på min Signatur-tillbringare på bloggen, men nu har jag fixat! Håll till godo. http://kerstin.kokk.se/?p=5546

Kommentera här: