Blå lucia (helgtips)


En glad luciahelg tillönskas Femtiotalsjaktens läsare, traditionsenligt med denna bild.
Feminas omslag från december 1950 har en vacker blå bakgrund. På söndag,
luciadagen, blir det blått för hela (loppis)slanten...


... då jag ska visa er min lilla samling med blå juldukar.
Den lilla ljusstaken längst fram är en pytteliten Liljan.
När jag pillade bort prislappen (20 pix) hitade jag "Ystad Metall" under.

Trevlig helg! 
(Javisst ja, helgtipset. Det lyder:
Spara inte på saffranet!)

1 kicki:

skriven

Jag gillar blå juldukar, så det ser jag fram emot!

2 Skaffaren:

skriven

Jag älskar de gamla tidningsomslagen.

Undrar om jag har något liknande?

3 Ebba:

skriven

Vad söt den lilla ljusstaken var, är det en miniversion av "Liljan" designad av I Å Björk? Eller den kanske bara liknar. Ska hålla utkik efter en sån söt liten en :) Glad lucia!

4 Libby:

skriven

Kicki: Kul!

Skaffaren: I så fall: Visa dem!

Ebba: Ja, det är faktiskt Liljan, den minsta jag någonsin sett! Loppisfynd. Jag pillade bort prislappen (20 kr) och kollade och yep, där stod det Ystad Metall.

Kommentera här: