Nej, det var inget fynd


Allt är inte lyckosamma superfynd. En retrobloggkollega (vem, har glömt, om du läser detta
så kommentera så kan jag länka till dig) presenterade sina sämsta köp för ett tag sedan.
Den här vågen är mitt sämsta köp den här säsongen. Kändes som ett fynd på loppisen,
1950-60-tal, fullt fungerande, bara 75 kronor.
Men den vägde bly att bära hem, och väl på plats i mitt badrum såg den bara illamåendegrön
ut och tog upp (nästan) halva duschutrymmet. Började rosta. Påminde om min vikt. Var riktigt ful.
Jag blev irriterad varje gång jag såg vågen.
Så det blev ett lågt satt pris på Blocket - och snart hade den tack och lov lämnat min lägenhet.
Brrrr.

Vilket är ditt sämsta köp?
1 Synöve:

skriven

Eh, sämsta fynd? Märkligt bortblåsta från minnet!

Däremot har vi en dylik våg som ovan och den använder jag som en "herrbetjänt". Mycket praktisk.

Står i öfvre hallen precis utanför sovrumsdörren, än mer praktiskt. Har aldrig vägt mig på den. Slår vad om att den visar minst fem kg för mycket ...

2 Tusse:

skriven

Symaskinen med stativ och allt för 1 kr.

Ett taffelpiano för 10 kr.

3 Skaffaren:

skriven

Det måste ju vara tusentals om jag ser till allt osålt runtomkring mig:-)

Jag har också köpt en taffel. Det var i ungdomligt oförstånd. Riktigt dåligt köp.

Jag har en likadan våg på kundtoaletten.

Den visar betydligt mycket mer än dina 70 kilo...

4 Larsson:

skriven

Tja, sanningen svider ;-)

5 Lotta:

skriven

Hej hopp, så många fynd utan mening men jag har ropat in 2 vackra kolhinkar på auktion och de har aldrig riktigt hittat sin plats...det är nog mitt sämsta köp.

Lotta

6 Popitop:

skriven

Men den är ju jättefin! Och vilken härlig färg! Mina sämsta köp hinner nog aldrig bli några dåliga köp innan de hamnar i min butik. Jag blir lika glad varje gång jag säljer något som någon annan kan få glädje av. Häromdagen sålde jag en svart stringkatt som jag hade stående i min bokhylla i många många år. Inget fynd direkt. Jag köpte den för 600 spänn på Tradera och sålde den för 450 men jag är ändå väldigt glad över att det nu är någon annan som tar vara på min lilla katt. Linda

7 Linda:

skriven

Jag införskaffade i ett vad jag förstår så här i efterhand förvirrat tillstånd en okristligt ful vas av Bo Fajans. 75 spänn gav jag för eländet. Förvisso ingen förmögenhet, men idag hade jag fasen inte tagit emot skrället om de så kastat den efter mig.

8 Libby:

skriven

Synnöve: Den här gav samma resultat som ny våg. Grannen provvägde sig.

Tusse: Taffelpiano,ja, det var ju mer avancerat.

Skaffaren: Haha, 70 kilo är grannens vikt, inte min.

Larsson: Så du förtränger den?

Lotta: Kolhink? Hur ser en sådan ut? Svart? :-)

Popitop: Så känner jag för mina lampor som jag sålt av nu. De får bra hem där någon förstår dem bättre. Himla fina saker du har på din butikswebb, förresten.

Linda: Har Bo Fajans verkligen gjort fula vaser? :-)

9 Kryckan:

skriven

Här kommer en bild på norra Europas sämsta (icke retro)ebayköp. Den är fulare i verkligheten och aldrig använd inte ens tillsammans med en röd, rund lösnäsa.



Såldes snabbt på tradera..

10 Libby:

skriven

Libby: Såldes snabbt? Ja, skönheten ligger i betraktarens öga.

11 Simon:

skriven

Mitt absoluta sämsta köp någonsin var en gul bumlinglampa. Jag köpten den på blocket av en tjej ifrån skåne som skrev i annonsen superbra skick men när jag fick hem den var den helt bucklig och avskavd så jag ringde upp henne men hon vägra ta till baka den! Det hela sluta med att jag sålde den på blocket och förlora 500kr.

Kommentera här: