Om jag hade en Duett


Ruskigt väder, halvskymning redan klockan två. Och så plötsligt på en parkering - en Volvo Duett.
Underbart! Bilen på bilden är en P 210, en uppföljare till den första Duetten PV 445 som lanserade efter
industrisemestern 1960. (Det där lärde jag mig just på Wikipedia.)
Om jag hade en Duett skulle jag åka omkring och leka antikhandlare.

1 Skaffaren:

skriven

Jag med!

2 Tusse:

skriven

och en annan sunkig Duett kan man se på Tusses blogg!

3 Libby:

skriven

Skaffaren: Men du ÄR ju antikhandlare!

Tusse: Duetter är INTE sunkiga!

4 Ebba Dahlgren:

skriven

Man blir glad av skruttiga bilar som verkligen har använts! Är det månne på Krysshammarvägen? Där bor mina föräldrar. Loppisen där har mycket krafs men ibland hittar man nåt roligt :)

5 Syltan:

skriven

Ah, min absoluta favvo-bil, alla kategorier!

Ska jag någonsin få en sådan... suck ...

6 Isabelle:

skriven

Har vid ett par tillfällen sett en målarfirma som har en gammal iordninggjord Duett som sin firmabil. Självklart helt i gammalt stuk! Nästan så att man önskar att man vore målare när man ser den :D

7 Libby:

skriven

Ebba Dahglren: Visst är det där! Och visst var jag på väg till loppisen, haha, avslöjad. Jo, mycket krafs, men små guldkorn här och var.

Syltan: Säg inte så där så att Saabmannen hör...

Isabelle: Det är klass att ha en Duett som firmabil. Det var den här också.

8 Tusse:

skriven

Inte duetter i allmänhet (tänk bara på pärlfiskarnas Duett i operan med samma namn)

utan sunkiga exemplar av t.ex. Duetter.

9 Skaffaren:

skriven

Ha! Det blev en Duett.

Kommentera här: