Begåvad retroreklam (och en gul stol)


Den nya Lottoreklamen är reklam som gör mig på bra humör. De
spinner vidare på trisslotternas drömtema, med citat, av  poeten Stephane Mallarmé,
författaren Victor Hugo, USA:s 28:e president Woodrow Wilson och ett till namn
som jag glömde kolla och inte kan tyda på mina bilder.
 "Det du drömmer är lika viktigt som det du gör" har 50-talsinspirerad typografi.
Visst är det en tilltalande tanke, nu i lågkonjunkturen...?


Rådmansgatans t-banestation. "Jag drömmer, alltså blir jag", "Det du drömmer
är lika viktigt som det du gör", "Inget formar framtiden som drömmen" och "Alla stora
männiksor är drömmare". Lotta Kühlhorn heter formgivaren som gjort de fina affischerna.
Mer retroreklam, i ett inlägg i höstas, här.


Mer fin fuskretro. Stolen såg jag hos Village på Kungsgatan. Solgul!
1 pennie:

skriven

skitfrän stol!

2 Bestefarsan:

skriven

Sickna tuffa! Aa det där med retro är överlag ruskigt tufft, jag är barnsligt förtjust i retroprylar! Ska nog ta och åka mer rulltrappa, vill jag lova!

3 >> LOUISE:

skriven

sant, den reklamen är peppande

4 Alshammar - Fashion Lifestyle:

skriven

super snygg reklam!

5 Ida:

skriven

bra reklam måste jag säga :)

6 Joakim:

skriven

Åhh, vad coolt! :D Ha det bra!

7 Johanna:

skriven

Härliga färger :D

8 sandra:

skriven

cool stol! hehe

9 Therese:

skriven

Fan vilken härlig reklam! :)

10 A M A N D A:

skriven

Reklam är jättehärlig ju! :)

11 Josefin:

skriven

skitsnyggt :)

12 Linnea:

skriven

Stolen ser ut som när man håller två pringleschips emot varandra. haha

13 Hanna:

skriven

Snygg reklam, har inte sett den än

14 Honey:

skriven

Vad fina texter!

15 Alexandra:

skriven

jätte snyggt ju! :)

16 Emelie:

skriven

Det är en cool reklam, gillar affischerna:)

17 Basilica:

skriven

Det här var nytt för mig men kul för en 50-talist, och visst är det tänkvärt.

18 Sussi:

skriven

Gillar när man blandar olika textstilar!

19 Lovisa:

skriven

Jättehärlig reklam! Precis min stil. =D

20 Linnea:

skriven

haha man mår bra av reklam nu för tiden ^^ Snygg stol btw!

21 Lomina:

skriven

Väldigt bra koncept på reklam faktiskt! :)

22 Kajsa:

skriven

Härliga skyltar!

Reklamerna borde vara lika färgglada nu med.

23 Irina:

skriven

Nja, det som skiljer vinnare från förlorare - för alla har faktiskt drömmar - är att vinnare GÖR något för att förverkliga sina. Drömmar i sig är inte värda ett ruttet lingon.

24 EEEEELIN [ Kärlek stavas CHEERLEADING. <3:

skriven

fiiiiin fina färger :D

25 Angelica:

skriven

kul med bra budskap i reklam! snygg var den ju också :)

26 Lollo:

skriven

Snyggt OCH smart :) Drömmar berör ju alla, alla drömmer.

27 tina:

skriven

det är fan sant. drömmar är viktiga det är verkligen som man gör det till. verkligen bra reklam .

28 sabina:

skriven

Bra reklam ;) Snygga bilder!

29 Alexandra:

skriven

Självklart--- ma måste våga tänka att drömmarna kan bli sanna :) min ska helt klart!

Tack för inspirationen

30 bea:

skriven

älskart!

31 Bestefarsan:

skriven

Ja, ruskigt tufft är det med retno grejjor vill jag lova! Inte för att jag har så mycket retno pryttlar hemma i lyan, det är inte riktigt min grejj..!

32 Maja:

skriven

jag gillat texten, färgen.. jättebra reklam :)

33 Marie:

skriven

Snygg stol! Och bra retroreklam, :)

34 Ebba:

skriven

Gillar stolen :D Allt bra med dig då?

35 Sanne:

skriven

Absolut skitsnygg reklam! Som små konstverk nästan..

36 Deniesé:

skriven

Reklamskylten tycker ja är cool! :)

37 Anna:

skriven

Grym stol ju :)

38 Natthakan:

skriven

Cool reklam!

39 Riina:

skriven

intresant blogg,gillar 50-tal

40 Junitjej:

skriven

Kul att detta inlägg hamnade på startsidan! Annars hade jag missat det.

41 Junitjej:

skriven

Besök Villa Lindefrid: Det är ett hus inrett i 50-talsstil. Du kan hyra det för en natt eller två. Läs mer här:

_2173.aspx?prodId=60470" rel="nofollow">http://naas.vastsverige.com/templates/product_2173.aspx?prodId=60470

42 Camilla:

skriven

ÅH! Jag som har så mycket drömmar! Vet knappt vad man ska göra av dem liksom!

43 jennifer:

skriven

stolen var asball!

44 Veronica:

skriven

Det var faktiskt en ganska smart reklam!

45 Linda:

skriven

jag såg den reklamen i göteborg i helgen, och jag måste erkänna att jag sken upp litegrann. mest för att jag gillar Stéphane Mallarmé och för att den är en fin idé med reklamen.

Kommentera här: