Come on baby, det är antik & kuriosa-mässa! (helgtips)


I morgon börjar Antik & Kuriosa på Kistamässan. "50-tal och lejontassar" är temat
för mässans esplanadutställning, där det ska stå en Volvo Amazon som tittgodis.
Jag laddar kamerabatteriet och ger mig själv 1 000 kronor i "marknadspengar".
Hur mycket 1950-tal kan jag lägga rabarber på för den slanten? Svaret får ni i morgon kväll
eller lördag här på Femtiotalsjakten. Plus massor av bilder från mässan, förstås.
Vilka av er som läser min blogg ska gå på mässan? Vad är ni på jakt efter?

Antik & Kuriosa, Kistamässan, Kista
I dag: kl 10 - 20
Lördag: 10 - 18
Söndag:10 - 16
Mer info hos Kistamässan.

(Bilden: Plåtad hos Antikboden i Västertorp, en av många utställare på mässan.)
1 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag ska INTE dit, alldeles för långt bort, tyvärr!

Det ska bli spännande att se hur mycket du kan få för tusen kronor.

2 Sara, Bättre begagnat:

skriven

Jag ska definitivt försöka hinna dit. Och som vanligt har jag inte tänkt köpa nånting... vi får se hur det går.

3 Monet:

skriven

Ha det jätteroligt, det här måste vara en höjdpunkt för dig. Hoppas du gör många fina fynd!



Kolla Christina på Stribergs station idag - helt HILARIOUS vad hon har gjort med Anfader-Dessi!! ROFLMAO!

4 Libby:

skriven

Moster M: Du kanske satsar på finantikviteterna i Brösarp i stället...?

Sara: Ja, den ambitionen har man ju haft några gånger, haha.

Monet: Ja, det är lilla julafton. MEn mitt kamerabatteri verkar inte ha laddats under natten - så vi får väl se hur det blir med bilder...

5 Antikvitetsbloggen:

skriven

Jag ska definitivt gå dit. Jag vet inte riktigt vad jag är på jakt efter - brukar veta först när jag är där, och när jag får reda på priset. Men det är klart, det finns vissa saker som jag alltid är på jakt efter - majolika t.ex.

/Fredrik

Kommentera här: