En sväng runt Norrtälje, februari

Mopeden har stått utanför ett hyreshus hela vintern, och något säger mig att den körs.
Rex står det på märke baktill. Studier på nätet ger vid handen att det kan vara en Rex Royal -56.
Fin!


Kul på Ica Flygfyren, om man höjer blicken, till ovanför osthyllorna.


En till! Någon har ramat in ett gäng annonser från 1950- och 1960-talen.


Kollade in Hamnladan, såklart. Mitt fyndställe. Köpte inte Nils-Johan-burken,
men beundrade den.


Anrika (sedan 1950-talet) damkonfektionsbutiken Henrikssons, med den
litet roliga loggan, har flyttat från Stora Brogatan till gallerian.
Vad blir det här nu?

1 Monet:

skriven

Åhhh, jag får hemlängtan. Jag vill också gå och strosa på Norrtäljes mysiga gator och kolla Hamnladan och gå i alla de andra små söta affärerna. Ingen snö att tala om??



Femtiotalsmoppe eller nästan i närheten av, har jag full uppsyn över varje dag!

2 Orp:

skriven

Den inramade luxus-bilden såg väldigt fin ut.

3 grandprix63:

skriven

På andra bilden skymtar en Parmy-burk från Lindesberg. Parmy var en karamellfabrik som fanns i en källare utefter Skottbackarna, dvs södra infarten till Lindesberg. Huset står kvar men karamelldoften har försvunnit sedan länge.

Läs mer här på denna länk:



id=144&sessionid=18744b31a954b926496f91857b18ab9c" rel="nofollow">http://www.lindebilder.se/details.php?imageid=144&sessionid=18744b31a954b926496f91857b18ab9c

4 Libby:

skriven

Vad kul med en intressant kommentar från Lindesberg, en stad jag tycker mycket om.

Kommentera här: