Första svängen på bokrean


Här är min skörd hittills. Litet lättsam läsning, med mycket bilder. Alltid lär man sig något!
Mest lovande känns vid en snabb bläddring 20th Design, med bland annat förpackningar, 
typsnitt och heminredning från 1950-talet (och övriga decennier på 1900-talet också, förstås).


Ur 20th Design: Den glada citronen,
en 1950-talsförpackning.
Plastic fantastic som finns än idag
i exakt samma form.

Är litet nyfiken - vad har ni andra plockat åt er ur boklådornas hyllor?
1 Koala:

skriven

Jag väntar ut rean på rean. DÄR gör man fynd! Fast det är ju en chansning varje år, det allra bästa kommer ju ta slut förstås.....

2 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag har beställt på nätet. Bl.a två av böckerna du köpt. 20th design har jag missat!

3 Anonym:

skriven

står det jif upphöjt i citronen änn idag?

4 Libby:

skriven

Spisa Ribb: Jag vet inte. Ska kolla hur den svenska versionen av Jif-citronen ser ut. Och köpa en, den skulle lysa upp mitt kök och trivas tillsammans med de andra gula sakerna.

5 agata:

skriven

Jag kom hem med två kokböcker, fastän jag inte behöver några fler. Men Kyrkkaffe är en sån förträffligt fin liten kokbok om kyrkkaffetanter och finska pinnar.

6 Antikvitetsbloggen:

skriven

Din blogg är ju jättebra ju... inspirerar!

/Fredrik

7 Libby:

skriven

Agata: Jodå,det finns hur mycket som helst. Till exempel en trevlig bok om svenska trasamttor. Men jag lyckades stoppa mig själv där. Hade ju bara bläddrat en gång, sedan hade den stått där i den överfulla bokhyllan.

Antikvitetsbloggen: Tack! Tittade in på din blogg, mycket kunskap att hämta där!

Kommentera här: