Mosaikbordet blev veckans andra fynd


För första gången på länge hittade jag någonting ¨på min favoritloppisaffär, Vingens
återbruksaffär i Råsunda. De har öppet ons-fre 12-17, och om man inte är där 11.55 så har
vad jag misstänker vara ett gäng loppiskvinnor  (sådana som har egna loppisar, alltså) svept
stället rent på allt värdefullt.
Men ibland kan de missa kul saker. Som i går, kl. 13.10, när mosaikbordet ratats av dem och
stod och väntade på mig.


Sjögrönt? Grönturkos? Bara en väldigt snygg färg?
Och blanksvart. Och det kosatde 30 pix.
Jag är väldigt nöjd.

P.S. Och om någon tror att jag inte lider, varje dag, av att ha
ett golv i plastfuru, så tror ni fel. Men man får se tiden an.
Först tapeten, sedan golvet.
1 Monet:

skriven

Det DÄR tycker jag var ett fynd. Trettio kronor?? Mycket snyggt. Hade själv ett likadant i tonåren, vet precis vilken känsla det är. Men är det både blått och brunsvart?

2 lotta björklund:

skriven

jättesnygga bord!

Du har definitivt gjort ett FYND!!!

3 Staffan H:

skriven

Staffan Besserwisser sticker ut hakan och hälsar glatt att sådana där småbitar kallas mosaik. Finns både av glas och keramiskt material. Kakel är de större, blankglaserade plattorna som sitter på väggarna i badrummet och man hittar dem även vid diskbänken och vid spisen.

4 Rutan:

skriven

Jag är så avundsjuk att jag blir alldeles yr. Grattis till ett riktigt fynd!

5 Libby:

skriven

Monet: Det är alltså ett satsbord. Den svarta skivan kan man skjuta in så man bara ser det sjögröna skivan.

Staffan: Du har så rätt. Jag har nu ändrat i rubrik och text.





6 Åsa kompis:

skriven

Förra veckan flyttade min granne in på hemmet. Bland sakerna som flyttgubbarna bar ut fanns ett liknande bord, men trebent. Jag var så här nära att sträcka ut näven och norpa det visar en centimeter mellan fingrarna. Men man är ju väluppfostrad...

7 Anneli:

skriven

GRATTIS!

8 Paola S:

skriven

Åh, vilket läckert satsbord. Där gjorde du verkligen ett kap. Grattis!

9 Martina:

skriven

Grymt snyggt satsbord, vilket kap!!!

Min mormor och morfar har ett med tre bord i teak och svart mosaik, gissa om dom är snygga?!!

Jag har länkat till din trevliga blogg hos mig på rakekarlsson.blogspot.com

Kommentera här: