Festliga presenter


Jag hade alltså fest i lördags och det var en bra idé! För nu har jag plötsligt en massa
nya fina 1950-talssaker. Den eldfasta glaskarotten är solgul och ljuvligt vacker, och den är
min första Phoenix. Proveniens: Inköpt av svensk husmor, med största sannolikhet 1956..

 
Här kan du läsa mer om brittiska Phoenix.
Du kommer in på sidan 3 av 5, där finns
nämligen fat och karotter i samma stil som min.
Och en snipa i samma "startling yellow".


Jag hade en rak termos och klassikern i plastrotting. Nu har jag också en
tevekanna! Den är stämplad Design G Rosendahl Falkenberg. Någon som
vet något om G Rosendahl?


Jiefatet matchar ett avlångt i samma färg, som står i skåpet
och nu har fått en kompis.


Servisen Minerva från Rörstrand tillverkades under åren 1958-1961. Både dekor och
former är 1950-tal så det skriker om det (fast lågmält).


Magnetisk. Elvis kollar numera på mig
från kylskåpsdörren.
That´s alright!
1 Singelmamman:

skriven

Åh, en sån där gul karott, med lock har min mamma. Och jag har alltid älskat den, för den gula färgen och för formen. Jag ska genast printa ut info till mamma så hon får se. Kul blogg du har!

2 Staffan H:

skriven

Min mamma hade också en sådan, men tyvärr fick den för sig att gå sönder en dag. Jag gillade den på grund av dess färg. Snygg på bordet och god mat i karotten = all man kan begära... eller?

Kommentera här: