3 loppisar, 1 auktion och 1 ny favoritskål


Uppe med tuppen i dag. Besökte tre loppisar och en auktion. En gårdsloppis (gulligt, trevliga
loppisanordnare, köpte en docka till systersonsbarn), en föreningsloppis (trist, ingenting fint
förutom ett par gardiner i 70-talsäppelmönster, men det är ju inte min grej), en till föreningsloppis
med tillhörande auktion (köpte ett par rutiga gardiner).
Jag köpte denna Rörstrandsskål på auktionen,  till vardagsrumsbordet på landet.  120 pix.
Helt okej, för den passar perfekt ihop med limefärgade ryan och är i fint skick.
Och så var det den enda grejen jag spanade in på auktionen, och jag hade bestämt mig
för max 130 pix.
Målet uppnått.
UPPDATERING:  Benny på Porslinsbloggen underrättar mig om att skålen förmodligen
är Carl-Harry Stålhanes "California"

Berätta - har Du gjort några kul inköp idag?
1 anna:

skriven

Igår fyndades det! 2 koppar med 70-talsmönster från Hackefors, 1 ljusstake med lite 50-talskänsla, en...korg tror jag det är, med retrokänsla också, gjord av ståltråd. Och så ett gammalt mjölkkärl som jag tänkt plocka blåbär i framöver.

2 Betty Lou:

skriven

jag köpte en golvlampa för 60 kr för bara nån timme sen :D från 50- eller 60-talet, rak stång sen ben som en raket. Nu gäller det bara att få ner den till sthlm på nåt sätt

3 Ylva:

skriven

Jättefina saker du hittar. Gillar skålen!!



I dag hittade jag min "Edmund" på ett loppis, är väldigt nöjd!!

4 Libby:

skriven

Anna: Nu känner jag att jah också vill ha ett gammalt mjölkkärl att plocka blåbär i!

Betty Lou: Låter som ett fynd.

Ylva: Åh, vad spännande, man ser ju nästan aldrig några "Edmund" (till övriga läsare: soffbord med kakelskivor med målat mönster, jag har ett med sädesaxmönster). Visar du bordet på en blogg? Eller kan du mejla mig en bild så att jag får se det?

5 Tusse:

skriven

Ytterst sällan jag gör några inköp nuförtiden (mitt problem de senaste åren har varit att bli av med överflödiga saker).

Men eftersom det är femtiotalsjakt och jag är Tusse så ... senaste nyförvärvet var en ruskigt trevlig femtiotalskamera (leksaksspegelreflex) i brun bakelit som tar 16 bilder i det udda formatet 3*4 cm.

Läs mer på http://www.fotomuseetiosby.nu/fotax.html

6 Benny:

skriven

Jag brukar ju rapportera kontinuerligt om fynden på bloggen, och just i helgen har det inte varit några, bara en loppis idag tyvärr...men å andra sidan kan jag berätta att din skål borde vara en "California" av Carl Harry Stålhane, samma som en skål i ljusblått som jag fyndade i våras på loppis! Min är enfärgad, men California är oftast tvåfärgad! Kolla <a href="http://www.tradera.com/search/result.aspx?search=California&searchtype=or&ended=1">

Traderas avslutade auktioner</a> så kan du själv bedöma...

7 Johanna:

skriven

Oj vad tjusig California är i grönt! har bara sett den i rött och grått.

Jag fyndade en grön Ekebyskål och en keramiktavla med Stig Lindbergwannabe hästar på, allt för 40 spänn.

8 Libby:

skriven

Tusse: Plåtar du med gammal kamera också?

Benny: Tack för hjälpen!

Johanna: Ja, den är tjusig. Och så blev jag förvånad över hur lätt den är, när jag lyfte på den i auktionslokalen trodde jag att den skulle vara tung.

9 Rutan:

skriven

Visst är det Stålhane och California! Jag har en likadan i rött/grått, samt lite mer i serien... Men den färgställningen vill jag också ha!

Kommentera här: