Det lös om den solstolen (men jag klöpp inte till)


Nu, mina vänner, befinner vi oss i Roslagen. Här böjer vi verben lysa och klippa som
i detta inläggs rubrik. Rospiggska kallas dialekten, tyvärr på utdöende.
Solstolen i retrostil såg jag på Väddö möbelaffär i förmiddags. Mycket lockande.
Accessoarerna skulle naturligtvis vara en jättelik solhatt à la 1950-tal samt en Cola i glasflaska
med  vitrödrandiga sugrör, som här hos Larsson.
Vi får se.
1 Anneli (alias Empire-Amelie):

skriven

Den röda solstolen är toppenfin!!! Står det inte Libby på den?!

2 Ulrika:

skriven

Men den var ju verkligen snygg! Vi har sommarstuga inte lång ifrån. Du har verkligen en rolig och inspirerande blogg! Ulrika

3 Libby:

skriven

Anneli: Jo, det gjorde det. Men det stod också drygt 1 000 kronor...

Ulrika: Jag får returnera komplimangen. Du har en lärorik blogg med kul auktionssvep. Om du ändå rör dig i Norrskedikatrakten - vet du att det finns TRE antikbodar i Älmsta, cirka en halvtimmes väg därifrån? Bra utflyktsmål. Den finaste är den mittemot Ica.

4 Erica:

skriven

Måste bara säga att du har en jätte fin blogg :) hitta den av en slump och ditt 50-tals intresse e precis som mitt!

Solstolarna e jätte snygga, fick precis 2 sådan av mina svärföräldrar häromdagen :)

Kommentera här: