En glad gul gullig gryta


Godmorgon, måndag! Har ni sett en sådan glad gryta? Det är Husqvarnas stekgryta, tillverkad
där men i modell mindre. Den fanns till salu för 180 pix på loppisen i Auktionshuset i Sundbyberg
i lördags. Mycket pengar för liten gryta, men damen med loppisbordet verkade säker på att få
den summan för miniatyren, "det finns samlare".
Bo Fajans-faten var inte så himla dumma de heller, eller hur?
UPPDATERAD: Vad ska saker kosta på loppis? Debatten i gång under Kommentera...

PS. Kolla in ett gulligt gult fat hos Rutan, och hjälp henne med namnet på Rörstrandservisen!
1 Helena:

skriven

Mmmm.... Den var jätteläcker men ack så dyr!!!

Jag råkade oxå ut för en sån loppisförsäljare i helgen... "De kostar såpass på Tradera....!" Man går ju på loppis för att FYNDA, inte betala antikpriser!! Inte sant??

Faten var oxå underbara. Man får en försmak av våren....

Ha det gott!

2 Libby:

skriven

Väldigt svår fråga det där, tycker jag. När man själv säljer av grejer på loppis retar man sig istället på attityden hos vissa loppisbesökare, som inte vill ge mer än en tjuga för någonting. Jag tycker loppisar kan få ligga mellan Tradera/Blocketpriser och antikaffär. Om man har ett litet samlarobjekt som grytan är det klart att man vill ha mer än några tior för det. fast fullt antikhandelpris på loppis - nä det är mot loppisetiketten.

Då är proffsen värre, de som kommer och river saker ur händerna på en när man packar upp...

Fler åsikter om detta?

3 Titti:

skriven

Nej, loppis är loppis. Vill man sälja sina "samlarobjekt" får man väl anstränga sig och köra på Tradera. Jag håller med om att man är på loppis för att fynda!!!

4 Helena:

skriven

Jag har faktiskt aldrig stått som försäljare själv... Men är man på loppis så räknar man ju med att 95% är skräp...., och man är ju ute efter "guldkornen" såklart. Vad gäller att pruta så har jag svårt för det om jag ser att det redan är ett bra pris. Prutar nog mer om jag ska ha flera grejor av samma försäljare. Typiskt svenskt??

Jag tycker att man har andra förväntningar inne i en antikaffär. Man vet att det är ordning på grejorna men att man måste betala därefter..... Kul med lite diskussion....

5 Benny:

skriven

Exakt! Loppis är loppis, vill man ha mer pengar för grejerna får man sälja på auktion, annons eller liknande! Loppis är fel forum om man vill tjäna mycket pengar på grejerna! Man säljer inte dyrgripar på loppis, oavsett pris tycker jag!



När jag själv säljer på loppis är det sådant som jag vill bli av med på ett enkelt sätt, jag förväntar mig inga stora summor i vinst!



Prisnivå, tja billigt ska det vara skulle jag säga! På den loppis jag brukar gå ganska ofta på har säljare satt i system att hyra bord och använda loppisen som en butik, det avskyr jag verkligen!

6 Sara:

skriven

Jättefin gryta! Tack för tipset om Sara-restaurangerna. Jag visste inte om att Sara-bolaget har funnits, antagligen för att jag är lite för ung :-) Jag har skrivit ett inlägg om detta idag och länkar till dig.

7 Staffan H:

skriven

Till loppis går man för att fynda eller köpa något kul, så vill man sälja finare saker känns Blocket, Tradera eller auktion som rätt ställe. Ok, några enstaka finare och dyrare saker har naturligtvis rätt att få finnas på ett loppis också.

8 Libby:

skriven

Jahaja, här är man bland loppisfundamentalister, haha. Men, mina vänner, så här kommer det trots era åsikter att se ut på mitt loppisbord i vår:

Korgar med enkronorsgrejer, bord med allehanda saker till vad ni anser bör vara loppispriser - och (håll för ögonen nu) ett mindre bord med dyrare saker som jag inte orkar sälja på nätet.

Jag räknar med att det finns loppisliberaler som jag, som blir glada även över en 40-kronorstallrik - om den är precis vad jag letat efter i ett halvår och den kostar 100 spänn i antikaffär. Men jag lovar att täcka över det lilla bordet med regnskydd när någon av er närmar er...

Kommentera här: