Meanwhile, back on the farm


Ungefär samtidigt som Monet drog barnvagn i Västertorp drog jag dockvagn. Hund
hade jag också, schäfern Kim som vakade över mig vart jag än gick på gården. Han mötte
mig på byvägen när jag kom hem från skolan mörka vintereftermiddagar. Jag brukar ju säga
att jag växte upp på 1950-talet, trots att jag är född i början av 1960-talet...


... ni förstår varför? Köket därhemma, 1966.
Vi hade vedspis, och bara kallvatten indraget. Därav
varmvattenkittel på spisen. Stekpannan skulle i dag
kunna vara ett "loppisfynd" men var då en hårt arbetande
stekpanna.
(Foto: Min bror)


Världens centrum.  Och absolut 1950-tal, även
en bit in på 1960-talet.
Vi handmjölkade korna, hässjade höet och allt det som 
mamma konserverade förvarades i jordkällaren.
1 Lina:

skriven

Åh detta är absolut en av mina favoritbloggar. Nu har jag kikat igenom nästan hela arkivet och jag kommer absolut att återvända. Så mycket fina bilder och inspiration. 50-talet är mitt favoritdecenium (även om jag själv är född på 80-talet). Det är något visst med formerna och färgerna från 50-talet.

2 Libby:

skriven

Lina: Tack, snälla. Ja, 1950-talet var ett speciellt decennium. Och som tur är kan man hitta det fortfarande, här och var.

3 Mimi:

skriven

Femtiotal är skitsnyggt! Dessutom så har du jättefina inlägg. Portarna i förra inlägget var jättesnygga!

4 Farmer Boy:

skriven

What a happy little girl and her happy Dogg!in the countryside.Would brighten up any Blogg.

5 Anneli:

skriven

Ja du är väldigt "jordnära", nu förstår man varför :-)

6 Annelis syrra:

skriven

Åh, vilka fina bilder!

Gullig unge...Och du är dig lik!



Vilka söta saker jag har förresten!;-)

Kommentera här: