På måndag blir det Mazetti


Kollar litet bland mina opublicerade bilder och hittar den här. Burken
är ett loppisfynd, märkt SMF, vilket betyder att den är  tillverkad hos tyska
Schramberger Majolikafabrik (1912-1989)
Tack och lov gillade min kollega "Karl-Gerhard" den också - så nu är burken
pennställ på vårt delade skrivbord.
I bakgrunden är en Ögoncacao mållös. Hur kunde en annan burk få stå i fokus???
Men lugn - på måndag handlar ett helt inlägg bara om Mazetti.
Och Karl-Gerhard - jobba på ordentligt nu under min långledighet!

Bonusinfo: Läs på Form1900 om Eugen Trost, chefsdekoratör på Gefle
porslinsfabrik och "Zebrakoppens"  skapare. Varför? Jo, han föddes i Schramberg,
och fick sin utbildning på - Schramberger Majolikafabrik.
1 mimi:

skriven

Snygg burk. Och tänk så mycket nytta den gör idag, fast på ett annat område än den ursprungligen var tänkt till.

2 Christian:

skriven

Hejsan!

kul blogg du har, tänkte bara koll fall du har möjlighet att redigera din blogg så att det blir siduppdelning är så himla mycket att scrolla och därmed missar man så mycket. jag har ingen aning om detta går att göra, men om det går så vore det nice:)



3 Agnes:

skriven

Den där är burken har jag sett i mina drömmar. Helt seriöst.

Kommentera här: