Sigge B m fl

I dag rörde jag mig i trakterna av Fridhemsplan, och träffade "Sigge B". Han stod i fönstret hos
Designtorget i Västermalmsgallerian. Sigge B är ett soffbord med "mönster från Sigvard Bernadotte".
Vi snackar Virr-Varr, alltså.


Bordet Sigge B kan också fås i Zebrano och Ebony. Kul
bekantskap, för även om jag vill ha grejer från tiden så gör jag
 tummen upp för ny design som spinner vidare på gammal klassisk.
Man kan aldrig får för mycket Virr-Varr.


På S:t Göransgatan stötte jag på en trevlig bowlingskylt.


... och i en port på samma gata en vacker lampa.


Hey, chicken! En promenad bort, på Odengatan, fick jag påskvittring
i antikhandlarnas fönster. Jag gick in på Mormors Spegel och beundrade
några fat...


... förtjusande Bo Fajans för endast 65 pix/styck. Men jag nöjde mig med att plåta, 
trots att sedlarna prasslade i fickan och gav mig dåliga råd.

1 Mira:

skriven

Månne inte den där kycklingen är kommen ur ett sprättägg!!!

Kommentera här: