Under klubban, söndag


Tog en sväng runt Sundbyberg denna lördag och tittade in på stadens två auktionskammare,
Auktionshuset Kolonn och Sundbybergs Auktionshus. I dag söndag (8/3) bjuds denna låda
med "Parti speceriburkar, bl. a. Gefle" ut på Kolonn.


Jag fattade särskilt tycke för dessa utan någon fabriksstämpel.
De påminner mig om engelska telefonkiosker.


Och så fanns ju de från Gefle, gulligt bulliga från det här
perspektivet. Utropspriset för lådan med alla de ljuvliga
speceriburkarna är 500 kronor.
Kolonns auktionskatalog hittar du här.


Hos Auktionshuset i Sundbyberg går i dag detta  "Parti dockmöbler" under klubban.  
Utropspris 400 kronor. Nu äger jag ju inget dockskåp, ni vet ju varför, jag har skrivit om det förut,
det är en drog, man riskerar att bli en dockskåpsjunkie. Men OM jag vore det så skulle det lilla
elementet till höger i bilden vara det enda jag tänkte på just nu. Åååh!
Se övriga föremål här.

Nu är ju inte de här grejerna typiska för katalogen till dagens auktioner, naturligtvis. De var bara
de sötaste av sakerna jag såg, och jag ville att ni också skulle få se dem.

Kommentera här: