Helmer nummer 8


Jag berättade ju i ett tidigare inlägg att jag samlar på dekorer av Gefles Helmer
Ringström. Sju hade jag då, nu har jag åtta. Här är Rio från 1940-talet, en
av hans tidiga mönster. Men säkert stod den här kaffeservisen på många bord
under 1950-talet.
1 Liina:

skriven

Helmer är bäst =)



Själv har jag dock inte så många eftersom jag skickat en del jag hittat vidare till Kicki. Men en Sparta har jag iallafall sparat och jag har en del andra som jag inte kollat om det är Helmer eller inte. Men jag gillar hans mönster och jag gillar Gefles tallrikar så fler kanske kommer stanna här... =)

2 Betty Lou:

skriven

oj urtjusig. ska spana efter den jag med

3 Syltan:

skriven

Åh,de var verkligen skitsnygga!

Riktig 50-tals känsla!

4 Moster Mjölgumpa:

skriven

Jag har också fastnat för Helmer. Undrar vad det är som gör hans dekorer så lockande?

Köpte fem assietter Sparta i lördags. Är egentligen ute efter gul-svarta dekorer men med ett pris på 20kr för fem kunde jag ju inte låta bli.

5 kicki:

skriven

nähä du Liina, du får allt fortsätta skicka porslin åt mitt håll! :-P (och gulsvart var det rakt igenom på min loppisrunda idag. Kryss, Pigg och Elvy)

Kommentera här: