Lycka till på lördagsloppisarna!


Lördag betyder loppis. Förra helgen var jag ståndaktig, höll mig hemma på gården. Men
i morgon ska jag få besöka minst en loppis. Jag hoppas på fynd liknande det här överkastet,
som jag köpte för 50 kronor för en tid sedan. Det var solkigt men helt,  och blev fräscht
efter en tvätt . Det pryder nu ena gästrummet här på landet.


Det rummet inreder jag efter mottot "More is more
- och kitsch mår man bra av".


Fotogenlampan är nytillverkad. Har tjänstgjort 
vid strömavbrott.


Den blå och den gröna flaskan försökte jag sälja på loppis
förra året. Ingen ville ge ens 5 pix. Jag tyckte litet synd om dem,
så nu får de stå i fönster med sjöutsikt som tröst., ihop
med några kompisar.

Lyckosam loppisjakt tillönskar jag alla!
Berätta gärna i en kommentar vad du la rabarber på!
1 zizzi:

skriven

de är så fint med flaskor! där passa de ju jättebra ;)

2 Cornelia:

skriven

Det blev inte så mycket fynd den här lördan för min del, men en stor zinkkanna till trädgården e jag stolt över att jag hittade och endast gav 30 kr för :-) Sen blev det några servettringar oxå.

3 Maria:

skriven

Förra helgen var jag på tre loppisar (!) i Nynäshamnstrakten och köpte en liten rund grön glasburk med texten SMÖR. Lock saknades tyvärr, men grönt är skönt och min favoritfärg just nu. Idag tittade jag in på loppisen där jag bor och hittar ett trälock som passar perfekt till min smörask! Fantastiskt!

4 Libby:

skriven

Zizzi: Ja, visst gör de? var nog inte meningen att de skulle säljas!

Cornelia: Zinkkanna är vad man vill fynda just nu.

Marie: Den som söker finner. Vad kul att du hittade ett lock, burkar ÄR ju snyggare MED.

Kommentera här: