Nä, nu blommar det - är de där två ute igen?


Har varit ute på heldagsutflykt med Empire-Amelie igen. Det blev en dag
med fika, 50-talsspaning och besök i en loppis & antik-bod. Vi sammanstrålade
i Spånga, där blomsteraffären med detta ovanliga namn finns.


Kondiset vid Spånga stationsplan har neonskylt från tiden, men ny inredning.


E-A som fikade här på den gamla inredningens tid konstaterade att
kaklet är det enda som återstår. Men konditoriet är omgjort i ljus och snygg
ny stil, så de är förlåtna. Särskilt som...


... de har sjangdobla potatisbakelser, och som ni ser mycket facila priser.
 Ska man fika ska man lämna Stockholms innerstad. Åk hit, eller till exempel
 till Café Boullan i Sundbyberg.


Minidammsugare och minibiskvier fanns också. När åt Ni
senast ett bakverk för fem kronor?


Nöjda med kondisbesöket for vi vidare till första anhalten på dagens femtiotalsjakt.
Ett centrum. Vilket? Det får ni se imorgon!
1 den rödhåriga:

skriven

Hihi, jag känner minsann igen mig på den sista bilden!

2 Libby:

skriven

Haha, jag vet - det var ju du som tipsade. Jag kommer att länka till ditt schlagerinlägg - det är väl okej?

3 Syltan:

skriven

Jag tror att skylten finns på taket i Spånga, vid en pizzeria och bilfirma, alldeles nära Svandammen.

Men även jag kan ha fel! Hhahaa!

4 tusse:

skriven

Kör hårt, Libby!

5 Monet:

skriven

Mums! Jag som verkligen inte är en FIKA-person blev riktig sugen på en sån där potatisbakelse. Och att sitta en stund på svenskt konditori. Såna finns inte här i Provence!

Kommentera här: