En salt sailor


God morgon, måndag!
Salte Peter är en av många kryddburkar som Anita Nylund
gjorde för Jie. Jag fiskade upp honom på en loppis. 
Nylunds burkar är dyra. Salte Peter har en, nästan osynlig, lagning 
och kostade därför "bara" 100 pix.
Hans flickvän Sockerpullan kan du se hos Svenskt Retro.


Salte Peters skuta heter Ada.
En trevlig vecka önskar jag Er!
1 Yvonne:

skriven

De är så fina de där, men blir liksom glad av dem.

Synd att de ska vara så ofantligt dyra bara... :-(



Igår hittade jag en saltströare från den gulsvarta JIE serien både du och jag har. Blev väldigt sugen, men 350kr känndes lite väl mycket så den fick vara kvar. Dock har jag inte släppt den ur tanken än ;-)

2 Lotta:

skriven

Hej vilken underbar blogg...jag älskar 50-60tal och jag har kerstin hörlin holmqvist soffor och fåtölj hemma som jag älskar.Det är däremot svårt att hitta 50-60tal här uppe till ok priser men man letar iaf.

jag länkar gärna dig om det är ok.

Lotta

3 Libby:

skriven

Yvonne: Du får gå tillbaka och ge ett skambud :-)

Lotta: Roligt att du gillar min blogg. Alla länkningar mottages tacksamt. Ska kolla in din blogg också!

4 Svenskt Retro:

skriven

Ahh.. vill ha, vill ha.. Min Sockerpulla saknar en kompis och jag har inte hittat nån salt kille till henne än, men grattis till ett fint fynd.

5 Tusse:

skriven

Dem har vi sett: Majas Mejeri, Frits Friska Fisk, Söta Sussies Sylt. Men ännu inte Salte Peter. Tack!

6 Stina:

skriven

Jag ärvde både Sockerpullan och Salte Peter efter min kära svärmor. För mig har de ett annat värde. Visste dock inte att de var så eftertraktade.

7 Libby:

skriven

Svenskt Retro: Vi får hoppas att de båda hittar sina kompisar :-)

Tusse: Varsågod!

Stina: Kul att du har paret!

Kommentera här: