Ge Far vad han förtjänar (helgtips)


Ett elegant cigarettetui till far på hans dag? Eller något annat från guldsmeden?
Ja, "ska det vara, så ska det vara en vara som varar!"


Fast en pyjamas går också bra. Och förhoppningsvis även kaffe
med prinsesstårta, vilket min far kommer att firas med på söndag.
Annonserna är från tidigt 1950-tal.

Hur firar du fars dag?
1 Yvonne:

skriven

Pappa kommer firas med middag på söndag + en pressent.

Kanske inte en lika fin som i annonserna ovan ;-)

2 Tusse:

skriven

Tyvärr inte, eftersom vi saknar en fadersgestalt.

I stället har vi egna bemärkelsedagar såsom Kattens födelsedag (i dag alltså) och Björnlandets Nationaldag (25 juli).

3 JJ:

skriven

Min far tycker som jag - att det bara är ett kommersellt jippo. Och julklappar har vi slutat med för 15 år sedan också. Han har allt han behöver säger han.

4 Staffan H:

skriven

Min far har också allt han behöver (och mer därtill), men naturligtvis kommer jag att höra av mig till honom med anledning av dagen.



Stil på 50-talets annonser var det verkligen. Gillar att se dem. Hur länge fanns det reklamtecknare?

Kommentera här: