Här kan DU fynda en kornisch!


En bloggläsare hörde av sig... det fanns en lång kornisch i en lägenhet hon håller på att röja
åt en gammal släkting. Jag stack dit, mätte och konstaterade med en djup suck att den var cirka
240 cm lång. Mitt rumsfönster är bredare, kornischen måste vara minst 265 cm.
Men - kanske är ni fler som letar kornisch? Den här är i fint skick och säljaren vill ha
blygsamma 200 pix för den. Avhämtas i Solna senast fredag. Mejla mig om du är intresserad,
så skickar jag vidare mejlet.


Hon har två kortare också, en i teak och en brunmålad.
Samma styckepris.


Även den gamla blunddockan söker köpare.  Någon som har koll kanske
kan berätta hur gammal den är?


Och vad är det här? Otroligt vacker (oskarp här, tyvärr) sak som jag gissar är 1930-40-tal?
Gissar också att man ställer glaset på den lilla "brickan" och konjaksflaskan på den stora?
Eller? Kanske Skaffaren har koll?
Till salu den här också. Mejla mig om du är intresserad, så mejlar jag alltså vidare till
lägenhetsröjerskan.
Men jag då? Blev jag så bitter över kornischens längd att jag inte köpte något?
Knappast, va...


Om jag säger så här: Jag kom dit helt tomhänt. Jag fick ta taxi hem.
Med en taklampa i teak, en liten resväska, dra-maten på bilden
samt en stor klädplastpåse - alla med saker i.
Rapport kommer någon dag framöver när jag packat upp och plåtat
allting.
 



1 agata:

skriven

Eller tvärtom - flaskan på den lilla och ett gäng glas på den stora brickan. Supersnygg! Vad kostar den?

2 therese:

skriven

Kul att du gillar den! Hade tänkt mig blysamma 150 för den. Eller högstbjudande :)

3 Susanna:

skriven

Jag skulle så himla mycket vilja köpa dockan! Men jag bor ju i Göteborg :-(

4 therese:

skriven

Vad roligt att du vill köpa dockan! Jag kan skicka den om du vill betala frakten?

5 Tusse:

skriven

jaha, ja ...

jag som trodde kornisch var en fördjupning i väggen där man har husaltaret ... ;-)

6 Syltan:

skriven

Åh, dockan vill jag köpa! Om Susanna inte vill ha den, får jag 2:a tjing??

7 therese:

skriven

absolut!

8 Joelle:

skriven

Jag letar också efter en teak kornisch dock lite kortare än den du letar efter. Jag behöver innemått på minst 2m52, och kan gå upp till 3m60, så om du kommer i kontakt med passande längd tipsa gärna. Mvh Joelle

9 Linn:

skriven

Hej!

Satt precis ute och googlade efter kornisch. Innan hade jag ingen aning om vad dom heter. Jag hittar tyvärr inga så kanske har du bra tips på vart man kan hitta? Skulle bli väldigt glad för svar. [email protected] MVH/Linn

Kommentera här: