1 Lisa:

skriven

Hej! Jag gillar verkligen din blogg, en mycket lyckad femtiotalsjakt! Jag har lånat en av dina bilder och tipsar om din blogg på min blogg. Hoppas det är ok. Jag har naturligtvis angett var jag hittade bilden.

2 Erica:

skriven

Här är svar på din fråna i andra bloggen ang fatet:



Stekpannekarotten är från JIE (Anita Nylund). Serien heter "Janssons frestelse", du kan se några liknande här:



http://www.tradera.com/JIE-Upplaggningsfat-A-Nylund-Janssons-Frestelse-No110-auktion_100850512



http://www.tradera.com/Upplaggningsfat-auktion_100708735



http://www.tradera.com/JIE-Janssons-Frestelse-Antia-Nylund-no-111-mkt-fin-auktion_100328991



:-) erica

3 Pernilla:

skriven

Hej igen!

Vad kul att du länkar till mitt inlägg, har redan fått flera kommentarer, jättekul!!!

Ja, visst är det hemskt att det inte finns några riktiga neonskyltar hemma hos Freddy! Det är hans dröm att få tag i en lagom stor skylt och borra upp den på väggen... gärna flerfärgad...

Fast man kan ju undra vad hans hyresvärd skulle säga om det...

Huset han bor i är för övrigt ifrån 1957 och hos Freddy så är det original kvar i hela köksinredningen (som du såg en del av) han vägrade när de skulle byta ut det...

Jag kommer att lägga upp något mer inlägg med mer detaljbilder och lite info om bilderna. Är inspirerad av dina inlägg med info till bilderna!!!

Må så gott!! / Pernilla

4 Libby:

skriven

Lisa: Vad roligt! Och kul att du valde en Helmerbild :-)

Erica: Aha. Tack! Men Freddys "stekpanna" var ändå allra finast...

Pernilla: Jag vill också ha en neonskylt, men min lya är för liten. Hör av dig när du lägger ut mer bilder från Freddys våning!



Kommentera här: