Ses vi på mässan i morgon?


"Förlåt, men det är en FRUKTSKÅL min herre vilar i ..." (skämtteckning från 1958).
Ses vi bland fladdermusfåtöljer och Stringfruktfat i morgon? Empire-Amelie och jag
ska göra mässan Antik & kuriosa i Kista, och tycker att det vore kul att träffa likasinnade
bloggare/bloggkommentatorer där.


Vi har schemalagt vår första fikapaus till cirka 12.30,
i det där enkla fiket in till vänster från ingången räknat.
E-A bär grön militärjacka, jag förmodligen någonting
svart plus vinröd axelremsväska.
Kom över med din kopp och dina fynd till vårt bord
och umgås med oss om du är där samtidigt!
Det kan bli en fikapaus vid 14.30-rycket också.
Vi gillar att fika.

Mässans öppettider:
Fredag kl. 10.00-18.00. Lördag 10.00-18.00. Söndag 10.00-16.00.
Mer info på Kistamässans sajt.

Rapport(er) från mässan blir det som vanligt här
på Femtiotalsjakten, första svepet redan fredag kväll
- om kameran vill och datorn håller.
(Bilden: Antikmässan i Älvsjö i våras.)
1 Betty Lou:

skriven

funderade på att gå men inträdesavgiften skrämmer bort mig tyvärr

2 Benny:

skriven

Visst hade det varit kul, men det går tyvärr inte, fullt upp med jobb och annat! Jag hinner ju inte ens gå på mässa i Borlänge (förra helgen)och dit är det bara 1,5 mil...ta massor av bilder där ni lyckliga strosar omkring och fröjdas bland godsakerna, det funkar som inspiration för mig!

3 IngenFara:

skriven

Jag tänkte bege mig dit på söndag om det är någon idé att åka dit då. Rapportera under helgen så kanske jag bestämmer mig utifrån det ;)

4 anna:

skriven

Det står noterat i kalendern, men tiden räcker tyvärr inte till den här gången. Men jag ser fram emot rapporter här :)

5 Libby:

skriven

Betty Lou: Ja, det är saftigt med 130 kronor i inträde, det tycker jag med.

Benny: Å andra sidan bor och jobbar du där det finns loppisar där man kan hitta vackra OCH hela saker för 5-10 kronor. Ska ta bilder så kameran glöder :-)

IngenFara: Är det inte på söndag eftermiddag man kan fynda, när handlarna vill bli av med saker?

Anna: Okay!

Kommentera här: