En mångsidig liten kruka

 
 
God morgon, måndag! Jag vill inleda veckan med något rart. Mari
Simmulsons (tror jag, tyckte det var hennes signatur under?) kruka med
fyra frukt&bär-motiv stod hos Myrorna på Adolf Fredriks kyrkogata häromveckan.
Kanske står kvar än, för trots krackelyr och avsaknad av lock (för det ska
den väl ha?) kostade krukan 150 kronor.
Bättre och billigare att ta bilder, bara.
UPPDATERING: Såg den igår igen, i en större storlek, utan sprickor, hos
Magasin 13 på Roslagsgatan. 150 kronor där med, mer prisvärt!

Trevlig fortsättning på veckan!
1 Helena:

skriven

Söt men lite väl saftigt pris! Hoppas du haft en skön helg!

2 Skaffaren:

skriven

Den fanns på samlarmässan i Kristinehamn till ett lägre pris. Dock inget lock.

3 Linda:

skriven

Införskaffade faktiskt skönheten idag på Larssons lager i Landskrona. I perfekt skick, dock utan lock (ska där vara ett sånt?). 70 riksdaler fick jag punga upp. Hyfsat tycker jag.

4 Libby:

skriven

Helena, Skaffaren, Linda: Lindas 70 pix är ett rimligare pris, tycker jag. Och kanske hade den aldrig lock?

Kommentera här: