Stilleben framför datorn (helgtips)


Enligt devisen "Man har inte roligare än man gör sig" brukar jag skapa små stilleben 
på min sekretär. Här ser ni ett gäng loppisfynd. De två senaste: Katten, 20 pix, och askfatet (?)
av Anna-Lisa Thomson för S:t Eriks Lervarufabriker, 25 pix, på Huvudsta Loppmarknad.
Pennställ, Scandetui, på loppis för evigheter sedan. Virkad duk, dito. Pennor: Indiska.


Jag hade sett så många andra bloggare visa sina skålar
i turkost pressglas - jag ville också ha en! Etikett Pukeberg, jag
hittade den hos Coola Loppan i Färjestaden för 85 pix. Maria med Jesusbarnet
(eller är det Morticia Addams?) fanns på en logloppis i Hökhuvud i somras. 
Figuren som just ska till att norpa en pralin är en ljusstake från Röda korset,
Råsunda, 10 pix.


Ett Jesusbarn till. Tavlan fanns hos Södra skattkammaren, den är vävd eller broderad,
eller är det målat som broderi, jag kan inte räkna ut det och vill inte ta i sär den.
Askfat, Bo Fajans. Den österrikiska ugglan är egentligen ett bokstöd. Dockskåpssoffa,
fågelbur med fågel plus kandelaber inköpta åt och nu levererade till Åsa, som
inreder ett dockskåp. Och vykortet är skickat.
Så - utsikten ovanför datorn förändras hela tiden!

Hur ser det ut framför din dator?
UPPDATERING: Tusse visar hur det ser ut på hans köksbord. Kolla in!

Trevlig helg!
1 Helena:

skriven

Kaos, Libby... Ständigt kaos! Jag har såväl räkningar som mina pysselprylar där. Och alltid något handarbete. Men det är MITT kaos och jag trivs med det....:-D

2 Syltan:

skriven

Haha, jag vet inte om du vill veta!!!

Vi har en blöjhink... bl.a.

Ibland stinker det lite, då är det dax att kasta ut påsen! ;-O

Sen har vi lite räkningar, papper på saker att kolla

upp, barnkläder, blöjor och blöta stjärtlappar!

Coolt, va!!

Trevlig helg till dig med!

3 Tusse:

skriven

Ja där har vi Libbys version av konstverket "Auferstehung" ...

4 Emmy:

skriven

Vid datorn har jag en tidsenlig radio av märket Philips, flankerad av två ljunglila ytterfoder som det står "Kolonn, Bo Fajans" tjusigt intryckt i botten, på. Med blomster i, naturligtvis!

5 Red:

skriven

Usch ja, kanske därför jag behöver dig lite då och då :)

6 Pernilla:

skriven

Som du säkert redan har koll på så är det väldigt svårt att få tag i duschdraperi från 50-talet...

Freddy hittade sitt på en loppis för ca 15år sedan hälsar han!!!

Trevlig helg / Pernilla

7 Libby:

skriven

Helena: Huvudsaken är ju att du trivs!

Syltan: Nej, det ville jag nog inte veta :-)

Tusse: Får kolla det.

Emmy: Stilfullt!

Red: Eh... det där förstod jag inte riktigt?

Pernilla: Jo, jag vet. Men tänkte att kanske Freddy hade tips.

Kommentera här: