Fyndlådan (Österbybruk del III)


Det tog mindre än fem minuter, sedan hade jag gjort mitt första inköp på antikmässan
i Österbybruk. Det pastellgula badrumsskåpet stod hos Risingeboden och ville hem
till mig. Jag gav 200 pix för det plus tillhörande handdukshängare. Italien, tidigt 1960-tal.
Skåpet heter Etna, hängaren Sesia. Risingeboden hade också små 50-talsdukar
för 30 kronor, min är gul med rosor. Den österrikiska Ugglan känner ni igen från förra inlägget.
Nu börjar jakten på en tvilling, för ugglan är ju ett bokstöd. 350 pix. På loppis #1 efter mässan
hittade jag tallriken Bimbo, 15 pix, inramat Bostonkalendervykort, 30 pix och
den gulsvarta koppen, 5 kronor. På loppis #2 fanns den blå vasen, okänd, 50 pix och
den handmålade Schrambergtavlan ovanpå skåpet, 50 pix även den.
Prismässigt eler "finmässigt" inga superfynd denna dag, men badrumsskåpet (har ingen aning
om var jag ska ha det....) och ugglan gör mig väldigt glad.
Och så la jag rabarber på Coop Österbyrbuks sista Fallande löv-sak, en förpackning servetter.
Som vanligt är jag nyfiken: Gjorde DU några fynd i helgen?
1 Yvonne:

skriven

Ja du, den där ugglan skulle lätt kunna få flytta in hos mig med!

Jag ska hålla ögonen öppna om jag kan hitta en till till dig :)

2 Tove:

skriven

Läser din fantastiska blogg varje dag. Den gör mig så glad! fynd är det bästa som finns. I helgen fyndande jag 8 fantastiska dricksglas, 3 whiskeyglas med tillhörande karaff, ett string telefonbord och ett komplett set med backelit bestick. Sen det mest fantastiska, 2 stycken 50- tals fotöljer i teak och svart läder samt en femtiotalslampa med glasarmaturer i färgat gult pastelligt glas! Hela kalaset gick på 1000 kronor!! Själv tyckte jag att din uggla du fyndat var fin, har lite av uggledille!!

3 betty lou:

skriven

älskar bimbo, dom djupa faten är så bra!



jag köpte en blå vas i somras som måste vara från samma fabrik: http://bettylougotanew.blogspot.com/2009/07/latest-finds.html



vart finns fallande löv, vilka konsum-butiker? vill så gärna ha!



jag fyndade inget i helgen, men väl i veckan :D

4 Jenny:

skriven

Vilken söt uggla! Själv har jag loppisfyndat i Värmland i helgen :)

5 Anna:

skriven

Vilken fin uggla!!! :) Den skulle jag vilja ha och ge till dottern...hon har just börjat på nytt dagis, avdelning Ugglan :)

Jag köpte en packe servetter till igår, på Konsum där jag bor har de fortfarande kvar servetter men koppar, handdukar & kaffe försvann på en gång! Annars inget fyndat denna helg...

6 Pernilla:

skriven

Jag älskar ugglan!! Skulle gärna vilja ha en sån! Inte direkt ett fynd men jag fick en socker och en saltströare i födelsedagspresent igår. Teak och skinn med snygg 50-tals stil. Im in love!

7 Agnes:

skriven

Men ÅH! Ugglan är ju fantastisk. Hittade ingenting men fyndade en Skotte-kopp förra veckan som jag fortfarande pillar på. Så jag är nöjd.

Tills loppissugen sätter in igen.

8 Skaffaren:

skriven

Jag gillar den feta vasen!!

Ett par TV-brickor som jag lagt upp på Tradera är några av fynden.

9 Tusse:

skriven

Ja, fynd gjorde jag, den ryska kameran Zenit som jag har berättat om på Tusses blog. Dock ej just denna helg och inte i Österbybruk.

10 Libby:

skriven

Yvonne: Ja tack, håll utkik efter uggla!

Tove: Först, tack snälla för berömmet. Sedan: Wow, vilka fynd. Du verkar vara helgens fyndare nummer ett!

Betty Lou: Helt klart samma fabrik. Underbar blå färg. Jag gissar på Tyskland. Vad tror du?

Jenny: Ska genast kolla dina fynd!

Anna: Servetter är också ett fynd.

Pernilla: Antar att de ligger ute på din blogg, ska kolla.

Agnes: Kul namn på din blogg, ska spana in.

Skaffaren: Vad tror du om vasen? Tysk?

Tusse: men ändå!



11 Benny:

skriven

Vasen tror jag är tyska, Jasba: http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=17234&page=2



Man blir bra sugen på ett fika i Nybo...är inte ofta jag har bilen i Gävle dock, så vi får se om det blir av att ta en tur dit!



12 betty lou:

skriven

jag tror faktiskt också tyskland, står nåt under men nu minns jag ju inte vad. vasen blev kvar i pajala.

13 Libby:

skriven

Benny: Ja, där var den ju! Är det en Bay eller ligger den bara i en tråd med en massa Bayvaser (där jag ju själv lagt in en vas, kom jag på?

Betty Lou: Verkar som tyskland, ja.

14 Benny:

skriven

Nä inte Bay, den bara ligger i den tråden, Jasba heter företaget.

Kommentera här: