När hösten sveper in...


... då går man in på ett kafé och myser. Till exempel  Nybo café i Valbo utanför
Gävle, där bilden är tagen. Fler fina fikaställen hittar du under kategorin Kaféer
här på Femtiotalsjakten.
Men...


... jag vill ha fler tips
om kaféer med retrostuk
i Stockholm med omnejd. Jag är intresserad av allt
från nyinrett i 1950-talsstil till gamla fik som fortfarande
har något kvar av sin originalinredning och charm.
Och länka gärna till kaféinlägg du själv har på din blogg,
i en kommentar.
(Bilden: Kaféet i Nostalgibyn i Hosta utanför Frövi.)
1 Anna:

skriven

Här är mitt enda caféinlägg :) Det är ett café från 40-talet och jag har inga bilder på inredningen...men du får väl ta en tur till Lunde om du inte varit där?

http://ljuva50tal.blogspot.com/2009/07/pissvecka-kramfors.html

2 Tusse:

skriven

Arboga ligger visserligen en bit från Stockholm, men här är det: http://tussetuss.wordpress.com/2009/07/16/pa-spaning/

Hade bättre koll på kafévärlden när jag bodde i Skåne. Vet t.ex. inte om Cecil i Skurup, Olssons i Vollsjö och Nya Condis i Tågarp finns kvar!

3 Libby:

skriven

Anna: Jo, kaféet vid gamla Sandöbron har jag faktiskt besökt. Utan kamera dock. Vi gick den lilla vägen där skotten i Ådalen föll, och avslutade med en tankfull fika på kaféet. Nästa gång blir det MED kamera!

Tusse: Tack för påminnelsen. Femtiotalsmannen ska göra en liten Bergslagsresa igen i höst, då får vi se till att besöka Arbogakaféet.

4 Anna:

skriven

Ja, den turen ska jag också gå någon gång. Vi hann inte med det sist tyvärr...

5 Tusse:

skriven

Du hittar "ett kafé för Libby" på Tusses blogg nu.

6 Jennifer och Linnéa:

skriven

Hej! Vi ska snart ner på en liten tripp till sthlm och vill gärna ha något tips på ett café dit vi bara måste gå! Vet du något bra? :)

Kram

7 Libby:

skriven

Tusse: Härligt! För övrigt kan jag besvara din fråga: Ogo finns inte längre. Synd, det var litet, trångt och speciellt.

Jennifer och Linnéa: Jag tycker att ni absolut ska besöka Valand på Surbrunnsgatan. Det är så äkta 50-tal man kan hitta, inredning och kaféägare intakta från 1950-talet. Sök på Valand på min blogg så ser ni stuket. Sedan är Kungstornet på Kungsgatan fint också, särskilt en våning upp.

Kommentera här: