FJ:s läsare: Vi vill ha loppis, fakta och utflykter


I går natt avslutades läsarundersökningen, där jag bad er läsare av Femtiotalsjakten
(eller som någon kallade bloggen, "FJ") berätta hur ni hittade hit, hur ofta ni tittar in och vilken typ
av inlägg ni gillar bäst. Ni fick gärna berätta något om er själva också. 
60 kommentarer blev det, jätteroliga att läsa. Eftersom jag är bättre på bokstäver än siffror så tar jag 
mig inte före att räkna ut i procent hur många som gillar vad. Men här är 3-i-topp:


1) LOPPIS.
En majoritet nämner loppisinlägg som sin favoritgenre.
Så, redan i morgon kommer ett sådant på FJ: "Överraskad i Örbyhus"
.

2) FAKTA. Många tycker att faktatäta inlägg som ger ny kunskap är givande att läsa.
Så, nu på söndag kör jag "Det Stora Inlägget om Brittiskt Porslin".

3) UTFLYKTER. Fler än väntat skriver att ni gillar inlägg om besök i 50-talsförorter samt "utflykter".
Det blir fler utflykter! Kanske till Rö utanför Rimbo, om fd lanthandeln som blev kafé som sedan
stängdes öppnar igen i någon (ny?) skepnad i sommar.

Tack, alla som kommenterat! 
PRISTÄVLINGEN: Jag lovade ju att lotta ut en liten vinst till en av er som kommenterade.
En arbetskamrat fick säga ett nummer mellan 1 och 60, och han sa 32. Det innebär att Audrey Fenn
som skrev kommentar nummer 32 får ett pris, som skickas så fort jag fått adress
mejlad till mig.
1 Cinna:

skriven

Intressant med svaren i läsarundersökningen. Kanske dags att börja med utflykter i bussreseform....haha

Nu har jag lärt mig länka så äntligen kan jag sätta igång:)

2 Audrey Fenn:

skriven

Det var en härlig överraskning att vakna upp till så här en extra ledig dag i april. Jag niger och bockar och väntar med spänning.

Du får tacka din arbetskamrat så mycket också.

3 Yvonne:

skriven

Klart att loppis kom på första plats ;-)

4 Libby:

skriven

Cinna: Ja! Bussresor! Vill jag läsa om.

Audrey Fenn: Jag ska tacka honom :-)

Yvonne: Ja, och så färvånande, eller hur?

Kommentera här: