Loppisfirre


Fem pix kostade firren som står på sekretären och får mig att le varje gång jag tittar upp från datorn.
Varför ser den lilla fisken så rädd ut? Jo, den känner sig jagad av Bokstödsugglan i bakgrunden.
Vad är då fisken till för? Är den ett pennställ? Nej, jag tror att den ska stå längst ner i en stor glasvas
och lura i vassen, det vill säga bakom de blomstjälkar som stuckits ner i hålen.


Eller vad tror du?
1 Tusse:

skriven

Tror samma sak, jfr den flöjtspelande amorinen i Tusses blogginlägg http://tussetuss.wordpress.com/2010/03/05/lugnet-sanker-sig/ .

2 JJ:

skriven

Mer fat än vas tror jag, annars låter det sannolikt.

3 randiga tråden:

skriven

Ska den inte stå på något underrede och man fimpar i den?

4 Amanda:

skriven

Åh det tror jag med, vilken finurlig liten pryl!

5 Gina Americana:

skriven

He does look scared, doesn't he?! Don't put it in the fish tank...it's giving you too many smiles there by the computer!

6 Jenny:

skriven

Vad fin den var, oavsett vad den är tänkt att användas till..!



; )



Jag känner igen duken som syns lite på nedre bilden, mina föräldrar hade likadana, som min bror sedan fick när han flyttade hemifrån...dukarna finns nog inte kvar längre nu...tyvärr..!

7 Liina:

skriven

Du har fått en award =)

http://lee-nah.blogspot.com/2010/04/award.html

8 Cicci:

skriven

HAHA! Jag förstår inte hur du kunde komma på det användningsområdet bara sådär?! Fast det är ju en himla kul grej! Jag skulle vilja ha en gädda som lurar i vassen...

9 Libby:

skriven

Tusse: Just det!

JJ: Fat? Djupt i så fall?

Randiga tråden: Åh, stackars fisk - om den ska behöva vara askfat. Kanske därför den ser så rädd ut?

Amanda: Ja - vad det nu är...

Gina Americana: Maybe he´s the only fish in the world who´s afraid of water :-)

Jenny: Loppisfynd, den med. Kanske hittar du en likadan?

Liina: Tack igen!

Cicci: Ja, en gädda vore cool.

Kommentera här: