"När flaggan är uppe, är det öppet" (Helgtips)


Äntligen! Antikboden "Eriksdals Antik" på Ringvägen, snett emot Eriksdalshallen, har varit
stängd varje gång jag gått förbi. Jag har tittat in genom skyltfönstret, sett några
Upsala-Ekeby-saker och blivit nyfiken. Hade nästan gett upp hoppet...


Men i dag var det öppet och jag klev in. Det första jag fick syn på var en spelmaskin,
som GrandPrix63 kanske skulle gilla!


Få kvadrat, men många saker. Fina gamla sockerdricksflaskor och annat på hyllorna.


En "Trio"-skål, av Hjördis Oldfors, var det mest 1950-taliga
i butiken. 700 kronor betingade det.


En trivsam radio stod på 1960-talsbyrån.


En radio till, och till höger om barnvagnen en gång med en mängd böcker, varav en hel del
romaner i Stockholmsmiljö av Ivar Lo-Johansson, Per Anders Fogelström, Lars Widding med flera.


Jag frågade butiksägaren om öppettider. "När flaggan är uppe, är det
öppet... litet oftare nu på vårkanten".

Helgtipset? Ge aldrig upp! Plötsligt händer det... flaggan är uppe.

Trevlig helg!

1 Tusse:

skriven

Apoteksflaskor ... dockspis ... Zebradeckare! Trevlig butik!

Jadu, det var ett tag sedan Lars Widding var i ropet. Men stockholmsförfattare? Både han och Ivar Lo lämnade gärna huvudstaden för "min" kommun. Vilket för övrigt även Strindberg gjorde när han skrev Hemsöborna.

2 Liina:

skriven

Oh. Barnvagn. Najs!



Har förresten en underbar 50talsbarnvagn på G. Skulle hämtat den på lördag men mamma blev sjuk. (har inget körkort) så jag hoppas på nästa vecka istället. (Ska hämta två vagnar och kanske en sittdel. Galen barnvagnssamlare =)



En gammal radio har jag förresten tänkt skaffa mig nån gång. Den måste vara snygg. Funka spelar ingen roll om den gör eftersom jag vägrar ha radio på hur eller hur. Alla låtar bara fastnar i hjärnan och jag står inte ut =)

3 Anta Snaque:

skriven

Precis så där såg min dockvagn ut! (Fantastiskt att jag minns det efter alla dessa år. Hm, ibland funkar visst minnet perfekt. ;)

4 randiga tråden:

skriven

Då ska jag hålla utkik när jag är i närheten,om flaggan är uppe.

5 kicki:

skriven

Haha - jag har BOTT ett par kvarter bort och aldrig lyckats passera när det varit öppet. =) Men kikat in i fönstret har jag gjort, mååånga gånger.

6 The StarChief:

skriven

En sån där trioskål har vi, kul att veta vad det är.

7 Lybtar:

skriven

Sådan rörelse vill vi driva. Man har öppet lite när man känner för det och det bästa av allt, man har råd att ha öppet lite när man känner för det.

Åhhh...drömmer vidare.

8 Tinkerbell:

skriven

Tack för titten!!! Intressant som vanligt ...

Du har en ''Award'' att hämta på min Blogg om du vill och känner för det!!!

9 anna:

skriven

Inser att dagens inköp av ett styck Trio-fat för 180:- var helt okej pris i jämförelse med 700:- på det här stället iaf. :)

Kommentera här: