Se, sådana soliga underlägg


Visst är det ett roligt underlägg? Jag köpte det hos Wigerdahls värld på Söder för ett tag sedan.
Jag fick ge 150 kronor. Roligt att kunna hitta någonting vettigt i retrobutik i Stockholm för
den relativt blygsamma summan. Underlägget är gissningsvis 1950- eller 1960-tal.
Handduken kostade en femma på loppis, manglad och klar.
Traven med tallrikar är alla Helmer Ringströms dekorer - förstås.


Tallrikarna, från vänster: Tellus, Kryss, Gulli och Safari. Och så ännu
ett solgult underlägg - ett i nyretro av Lotta Kühlhorn, köpt på roliga Retro etc
på Folkungagatan, Sthlm. Mycket "Helmerkänsla" över det underlägget!
1 Anna:

skriven

Snygga! Den nedre är ju samma som ett av mina glasunderlägg från retro.etc :) Jag var sugen på underlägg också men hoppade över det den gången.

2 Marie:

skriven

Det var ett helt fantastiskt underlägg! Man blir riktigt glad av att se det!

3 randiga tråden:

skriven

Det övre underlägget är ju så fint, underbar färg. Det undre är också fint.

4 Jenny:

skriven

Verkligen snyggt, fina färger tillsammans!



: )

5 Tusse:

skriven

Helmer! Helmer!! Helmer!!!

6 Gunnel:

skriven

Jätteläckert! Snyggt mönster på underlägget.

7 Anta Snaque:

skriven

Snygga underlägg! Det gamla är ett fint fynd och en helt ny modell för mina ögon.

8 Natasha:

skriven

Så himla fint underlägg!

9 Anonym:

skriven

Väldigt snyggt underlägg och så praktiskt med handtag också!! Ett fynd :-)

10 Cinna:

skriven

Jag vill också ha ett sånt underlägg!!!!!

11 Helena:

skriven

Vilka läckra underlägg... Förlåt busvassa heter det ju!!;-) Helmer-dekorerna och handduken går inte av för hackor heller!

Sköna vårdagar önskar jag dig!

Kommentera här: