Goda grannar


God morgon, måndag! Vi har snälla grannar på landet, de vet att jag gillar 1950-talsdesign.
Den fina keramiktavlan från norska AWF fick jag av dem i somras. Och det är nästan kusligt 
så samspelta de är, urnorna på tavlan och de på köksgardinen hemma i lyan.
Goda grannar - de också!
Trevlig fortsättning på veckan!

PS. Tråd med intressanta fakta om AWF, Arnold Wiigs Fabrikker, hos Precisensan.
PPS. UPPDATERING. Norskt 50-tal borde uppmärksammas mer, framförs i två kommentarer
till detta inlägg. Så är det. Tips: En norsk bloggare som alltid är rolig att läsa är Tingleter.
1 Randiga tråden:

skriven

Så vacker den är, kul med goda grannar.

2 Fru Ekeby:

skriven

Vilken matchning alltså! Både i färg och form! Läckert!

3 Gunnel:

skriven

Den tavlan tilltalade mig enormt. Det norska 50-talet borde vara mer uppmärksammat.

4 Amanda:

skriven

Åh så fin den var! trevligt med trevliga grannar!

5 Skaffaren:

skriven

Den tavlan tilltalar mig enormt. Det norska 50-talet borde vara mer uppmärksammat.

6 AL:

skriven

Bland det snyggaste jag har sett från AWF.

7 Anonym:

skriven

Vilka härliga grannar, både dom på landet och dom i köket !

8 Catrin Garderobstankar:

skriven

Vilka snälla grannar!

9 Ebba:

skriven

Ohh, vad fint! Jag samlar själv på porslin från Figgjo Flint (speciellt Turi) vilket är norskt. Det norska porslinet är verkligen fantastiskt fint!

10 anna:

skriven

Vilken vacker tavla!

Kommentera här: