Litet brittiskt mid-century-godis


Försök aldrig lura i mig att frukt är godis. Men magasin är godis. Och här är favoritpralinen,
BBC:s "Homes & Antiques". I varje nummer brukar det finnas någonting "mid-century". I aprilnumret
en bra genomgång av 1950-60-talsporslin, i juli en artikel om 1950-talstyger.


Snyggt, va? Bland annat ett par klassiska mönster av Lucienne Day, "Dandelion Clocks"
(det senapsgula tyget till höger på sideboardet) och "Calyx" (på golvet, till höger).

Sedan läser jag ju med nöje även annat i H&A, artiklar om brittiska antikviteter och
hemma hos-reportage. De är också rätt bra på vintage, som jag ju inte klär mig i men gärna läser om.
"Homes & Antiques" finns på de en del välsorterade tidningsställen i Sthlm och kostar då 85 kronor.
Jag kollade om det gick att prenumerera, och det gör det, här. £ 48 för 12 nummer.
Prisvärt.

Tips på andra utländska magasin med mid-century/retro-innehåll emottages tacksamt!

1 Miriam:

skriven

Supersnyggt!

Känns lite som en brittisk motsvarighet till Antikvärlden?

2 form55:

skriven

Jag har nyligen tipsat om tidningen Modernism på Retroforum

http://www.retroforum.se/index.php/topic,3805.msg28080.html#new

Det är mest arkitektur och inredning där, inte så mycket glas och porslin tyvärr.

3 Libby:

skriven

Miriam: Ja, det är litet samma mall, med reportage, smågrejer, evenemangskalender (och man vill åka dit och gå på alla mässor och utställningar NU) och så vidare.

Form55: Ja, litet mer highbrow :-)

4 Amanda:

skriven

Åh så inspirerande färgval!

5 Gunnel:

skriven

Jag blir väldigt nyfiken - vad är det för en spännande kopp som syns på övre bilden? Den ser jätteläcker ut!

6 Libby:

skriven

Amanda: Visst är tygerna snygga.

Gunnel: Dekoren heter Fiesta, fabriken Barker Bros. Koppen finns med i detta inlägg:

http://femtiotalsjakten.blogg.se/2010/april/det-stora-inlagget-om-brittiskt-1950-talspors.html

Kommentera här: