Nu sparkar vi igång 2011


En sparkbild vid nyår är tradition på Femtiotalsjakten. Jag tänker mig att det är 1954 och
att tant Anna som brukade köpa mjölk av oss har tagit sparkstöttingen denna kalla januaridag.
För att inte mjölken ska börja frysa innan hon är hemma igen har hon svept
storhalsduken kring mjölkflaskan.
Jaja, bara påhitt. Men vad vore vi utan fantasi?
Nu sparkar vi i gång 2011 - och gör det till ett år av fantasi och kreativitet.
Eller hur?

 
2009. Blankis på sjön.                                2010. Termosen packad.

God fortsättning!
1 Benny:

skriven

We call it a kick in Sweden...Goptt Nytt År!

2 Clinen:

skriven

Gott Nytt År! Må fynden vara med dig! :P =)

3 form55:

skriven

Nytt år, nya inlägg, nya fynd, nya loppisbesök, nya mässor, nya prylar - nej gamla prylar menar jag!

4 Larsson:

skriven

God fortsättnig önskar Larsson...

5 Gunnel:

skriven

God fortsättning på det nya året! Vilken fin bild av mjölkhämtare och spark. Filten var säkert till för att mjölken inte skulle frysa den kalla vinterdagen.

6 Sven:

skriven

Lyckospark på det nya året!

7 Martina:

skriven

Hej!



Jag brukar läsa din blogg med stort intresse, fantastiska bilder och härliga berättelser - stort tack!



Något jag har letat efter är bra böcker om svenskt porslin. Min kompis fick en bok i julklapp som är nyutgiven, men den hade inte så många referenser till andra böcker. Här kan man se den för den som är intresserad: http://www.manadensbok.se/Vara-bocker/Artikel/?articleId=29355&pgId=PG01



Har du eller dina läsare bra tips på böcker om svenskt porslin och de olika tillverkarna som ni kan rekommendera?



Jag tycker att det är svårt att hitta om man inte vet exakt vilka ord eller författare jag ska söka på.



Tack för hjälpen och gott nytt år!



Varma Hälsningar från Martina

8 Hanna:

skriven

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, vad som hänt i bloggvärlden under året osv.. Ha en trevlig kväll!

9 Tusse:

skriven

Ja, gott nytt år då!

Många fina femtiotalsfynd önskar jag Dig.

10 Eli:

skriven

Alla: God fortsättning igen, till er alla.

Martina: Det finns nog inga renodlade porslinsböcker av samma sort som nya Svenska serviser. Men en måste-bok är ju " Gefle porslinsfabrik - vardagsporslin med färgglädje och stil", av Tord Gyllenhammar & Björn Holm (Albinsson & Sjöbergs Bokförlag).

11 Martina:

skriven

Tack för boktipset!

Kommentera här: