Bloggarträffen dåligt skyltad


Jaha, här sitter Empire-Amelie (till höger) och jag och väntar. På att tiden ska gå
och internet göra bloggande möjligt. Bilden är från 1986, vi är på Skärholmens loppmarknad
och säljer. I dag hade vi ju kallat till bloggarträff på Antikmässan. Tyvärr var nog vår
handskrivna skylt (E-A hade målat en fin skylt, men den glömde hon hemma...) litet för diskret.
Endast Tusen Vaser och Mjölk och Lingon hittade oss.
Det var i alla fall väldigt trevligt att träffa Tusen Vaser och Mjölk och Lingon, så vi får göra ett nytt försök,
med E-A:s målade skylt - om inte förr så på Antik & Kuriosa i Kista i höst.

Ett bildsvep från antikmässan kommer senare ikväll/ i natt. Stay tuned...
1 Yvonne:

skriven

Kista mässan i höst blir toppen!

Den har jag nämligen planerat in att gå på :) så en träff då vore ju super kul!



Väntar med spänning på bilder från mässan.

2 Cinna:

skriven

Ni är ju för snygga på bilden!!

Jättetrevligt initiativ med träffen och nästa gång blir vi säkert många fler. Er "skylt" kom till användning som skydd för mina vaser så jag fick hem dem hela.

Ska bli roligt att se fler bilder från Mässan!!!

Cinna

3 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Vilka snyggingar!!!

Fotograf: Syltan

4 Benny:

skriven

Ja, ta mig tusan, då ska vi få till den ordentligt, lika bra att planera in det direkt, ska kolla upp datumen, om någon vet så berätta för mig!



Jag måste beundra fotot, man ser att ni redan då har talang för secondhand. Frisyrerna är ju dessutom nästan moderna idag :-)

5 Tusse:

skriven

Skärholmen 1986?

Tusse var där, men missade damerna.

Miljonärsvillan i Stureby (Tusses dåvarande bostad) var däremot en orgie i femtiotal. Den hade allt.

6 Sven:

skriven

Kanske en hötorgssöndag när det våras?

7 Libby:

skriven

Yvonne: Vi får boka en dag på Kistamässan i god tid.

Cinna: Bra att "skylten" kom till nytta på något sätt :-) Det var verkligen roligt att ses!

Anneli: Synd att vi inte tog en bild på Syltan!`

Benny: Ja, those were the days. Ja, vi kollar datumen och bokar något.

Tusse: Har du bilder från den tiden, undrar då nyfiken. På husets interiörer alltså.

Sven: Vårsöndagar tillbringar jag på landet. Men kanske andra hänger på ett sådant initiativ.

8 Tusse:

skriven

Bilder har jag inte, däremot gjorde jag skisser som säger mer än tusen ord.

Det vore fullt möjligt att rekonstruera badrummet utifrån dem, inklusive den halshuggna Barbiedockan som husets yngsta dotter (sedermera Bonniersdebutant) försökte dränka i bidén.

9 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Jag säger bara våffeltång och hårspray(för att fixa 80-tals frisyr).

Annars tänker jag på alla saker man "dumpade" till vrakpriser, saker som jag kunde se igår på mässan värda en del pengar. Alltså 70-talsgrejer. Men det visste man ju inte då.. att ens fula glassvampar och annat krams skulle bli eftertraktat, inte som Andy Warhol, men ändå.

Men det jag verkligen ångrar är att jag och syrran sålde pappas alla Ronsontändare från 50-talet till första bästa idiot för vrakpris. Innan vi fick upp alla grejer på bordet så stod det ett gäng handlare och drog i ens grejer. Det var tider det..

Jag lyckades rädda en Ronsontändare i orginalask. Vet inte vad den är värd, kanske inte så mkt, men för mig är den ovärderlig.

10 darling:

skriven

Det var så himla trevligt att träffa er, det får du hälsa Annelie oxå! Ser verkligen fram emot att träffa er igen!

11 Svenskt Retro:

skriven

Ja det var synd att jag inte hittade er. Jag letade som en galning men tyvärr...

12 Libby:

skriven

Tusse: Fantastiska skisser du mejlade mig.

Anneli: Jag tror att vi alla dumpat saker vi inte förstått värdet av. Man får förtränga sådant.

Darling: Nöjet var helt på vår sida! Det får bli fler gånger!

Svenskt retro: Jag är vekrligen ledsen för skyltfadäsen. Näsat gång...

13 Synöve:

skriven

Vilken bild! Minns inte alls att jag hade kameran med mig ... Var detta den enda bilden som togs?? Tur att jag inte blev förevigad iaf och uthängd här på bloggen! Djävlar vilka fula briller jag hade på den tiden! Hahaaa! :-O

Däremot minns jag denna dag väldigt väl. Vi tog tunnelbanan dit, med sakerna i papparskassar ...

Jag hade inte lika mycket att sälja som ni två.

Låg lite skrammel längst ner i påsen.

Men som syrran skriver: tänk om man hade vetat hur det mesta vi sålde skulle bli åtråvärt idag ...

Men då hade man fått bo i ett slott för att få plats med allting!

14 Libby:

skriven

Synöve: Jag minns inte heller att du tog bild. Jag tror att det är den enda bilden, tyvärr. Man hade ju velat se dina brillor...

15 Synöve:

skriven

Jag minns en annan incident som inträffade på vägen ut till Skärholmen, men "Empire-Amelie"får bestämma om jag får berätta om den, höhö! ;-D

Jag säger bara; äppelskruttet ...

16 Gamla saker och fina ting:

skriven

Ja tyvärr så såg jag er inte heller. letade och kollade alla cafe och fikaställen.. Det var verkligen synd!

17 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Gamla saker och fina ting: Trist! Men nu har du ett foto på oss så du hittar oss nästa gång. Lägg till 24 år bara ;-)

18 Catharina:

skriven

oj vad många läckra prylar och vilken superhärlig blogg du har. Jag kommer tillbaka. Ha en skön kväll...

Kommentera här: