Ett solgult tack


Alla har namn nu. Blomkrukan från Gabriel heter Ideal, ljusstaken från Upsala-Ekeby heter Trio
och vasen från tyska Bay heter Florence. Alla har identifierats av vänliga läsare av Femtiotalsjakten,
efter att jag visat dem på bild och frågat. Ganska fantastiskt tycker jag. Tack till Porslinsbloggen,
Gamla saker och fina ting och Wanjas Vardagsrum!
(Kommer DU ihåg tiden före internet?)


För att fortsätta fira februariljuset så kör jag ett par solgula kompositioner till.
Snart är det vår, sedan är det sommar...


... och då står åter loppisskyltarna som spön i backen och man kan fynda
söta småsaker för en spottstyver varenda dag nästan. Dit längtar jag!
MEN... redan i morgon söndag bjuds på underhållning, här på Femtiotalsjakten.
En ny quiz - om tyger. Missa inte!

1 Clinen:

skriven

Underbara bilder! Jag blev alldeles förälskad i din söta gravida vas Florence! =) /Clinen

2 johanna:

skriven

hej! gillar din blogg skarpt! läste att du skulle på studieresa till london(?) vad är det du pluggar?



/johanna

3 Libby:

skriven

Clinen: Ja, det är en levnadsglad vas!

Johanna: Tack! Jag brukar säga att jag pluggar designhistoria på halvfart. Det är ungefär så mycket tid jag lägger ned på mitt retrointresse om man räknar in läsning, research, antik/loppisbesök och bloggande. Och jag lär mig något nytt varje dag. Men nej, jag pluggar inte - jag kallar Londonresan för studiebesök eftersom jag kommer att titta på allt från retrobutiker till museiutställningar!

4 Jenny:

skriven

Längtar också efter loppisvåren :)

5 anna:

skriven

underbart vårfönster!

6 E:

skriven

Hej Libby. Gillar din blogg jättemycket. Jag undrar om du har några tips om hur man ska ta hand om teakmöbler? Jag har ett skrivbord och en byrå från 60-talet som jag är förtjust i, tyvärr är skivorna rätt slitna. Går det att rädda dem?

7 Cinna:

skriven

Solgult behövs verkligen....vårinspiration! Vilken fin Bay du har, de är så smäckra:)

Cinna

8 Libby:

skriven

Jenny: Bara några månader kvar...

Anna: Kul att du tycker det!

E: Jag kan tyvärr inte svara på det. Har länge tänkt köpa nån sliten teakmöbel, läsa in mig på vad man gör för att fräscha upp sådana, och skrida till verket. Men inte haft tid. Har du sökt på nätet? Jag vet att en annan bloggare hade ett litet pedagogiskt inlägg för runt ett halvår sedan, men minns tyvärr inte vem.

Cinna: Ja, jag gillar verkligen min Bay-vas. Den är så mycket 50-tal.

9 Anonym:

skriven

Åh! Trio! Jag har både vas och fat i den serien men jag visste inte att den hette det. Tack!

Kommentera här: