Födelsedagskanna


God morgon, måndag! Om ungefär en månad fyller jag år. Min kära väninna Empire-Amelie
presentade mig redan i helgen, på Antikmässan, med den här söta gräddkkannan. Liksom fatet 
i bakgrunden är kannan en del i servisen Tea av Karin Björquist, Gustavsberg. Fina, eller hur?
Trevlig fortsättning på veckan!
1 Husmorsskolan:

skriven

Åh, vilken fin födelsedagspresent! Röda ränder - tjusigt! Aprop på ränder... Har du något prickigt porslin? Vore roligt att se det på bild någon gång i så fall. Jag är svag för prickar...



Goda hälsningar från Maja



2 Yvonne:

skriven

Jätte fina, vilken fin present!

3 Anna:

skriven

Åh, superfina! Grattis i förskott :)

4 Libby:

skriven

Husmorsskolan: Jag är också svag för prickar, men har av någon outgrundlig anledning inget porslin med prickar. Bara ett par nya skålar, men jag får ta med dem på bild i något sammanhang!

Yvonne: Ja, E-A såg hur jag vred och vände på kannan och ville ha den - då slog hon till och frågade om hon fick köpa den som presemt.

Anna: Tack!

5 Clinen:

skriven

Vilken fin vännina du har! Jag hade blivit jätteglad om det hänt mig. Det var en riktigt söt kanna.



Nu kanske man inte riktigt ser den verkliga storleken på bilden (?) men när jag ser den kommer jag att tänka på att använda den som "såskanna". /Clinen

6 Synöve:

skriven

Tjusiga presenter!

Blir perfekt till sommardukningen i bersån!

7 Simon:

skriven

Svar: Jag har prata med dom på mejl och dom har kvar det. Vilken tur! Hoppas bara att det inte är allt för dyrt.

8 Libby:

skriven

Clinen: Den är en liten gräddkanna, perspektivet får den att se större ut.

Synöve: Ja, eller på vårbalkongen.

Simon: Lycka till!

9 Simon:

skriven

Svar: Jag prata nyss med dom och dom vill ha nästa 3000kr för bordet. Vilket skämt.

10 Carola:

skriven

Oj så fint! Tänk vilket härligt fika man kan servera detta på :) Grattis i förskott från mig. Ha en fortsatt trevlig dag.

11 randiga tråden:

skriven

Grattis, vilken trevlig present.

12 Libby:

skriven

Simon: Det är ju det där med tillgång och efterfrågan... Det var i fint skick och antagligen är någon beredd att ge 3 000 för det. Sjölv tänker jag alltid: Vad skulle det kosta att köpa en nyproducerad sak som är lika fin? Och då brukar man hamna på ungefär samma pris som retrogrejen.

Carola och Randiga tråden: Tack!

Kommentera här: