Gåtans svar


Plötsligt en dag när jag tog pendeltåget från Solna station så såg jag dörren. Den pryds ju
av den gamla bussiga perstorpsplattan! Visst blir man glad när man upptäcker fin design
mitt i vardagen? När dörrarna pryddes med virrvarrplattan, och vem som kom på den ljusa idén,
är för mig okänt trots googling. Någon som vet? 
(Här förra inlägget med bildgåtan.)
 
1 Clinen:

skriven

Haha, det var ju lite häftigt gjort. /Clinen

2 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Jag som var helt säker på att du hade fyndat ett runt perstorpsbord till dockskåpet.

Där passar det där mönstret bra!

3 Ebba:

skriven

Åh, där har jag ju gått varje vecka hela mitt liv utan att ha sett detta, vad skumt! Men så är det ibland, man blir hemmablind.

4 Staffan H:

skriven

Perstorpsplattan som reklamunderlägg och dito markör på dörrarna i tunnelbanan (och på pendeltågsstationerna) har funnits så länge jag kan minnas. Gissar hej vilt på att de tyckte det var ett bra material. Många av de dörrarna ligger pyrt till under nu rådande moderniseringsvåg.

5 Marie-Louise:

skriven

Men är inte dom där "hålen" oftast överklistrade nu för tiden med en rund reklamlapp? Det är i alla fall inte ofta man ser originalplattan i "hålet", vad jag kan komma ihåg. Men snyggt var det :)

6 Libby:

skriven

Alla: Jag tror att det är som Marie-Louise skriver. De är oftast överklistrade. Så var det idag, dörren jag plåtade häromveckan hade nu reklam för filmen "Farsan" över perstorpsrundeln.

Kommentera här: