Hälsa februariljuset välkommet (helgtips)


Snart mitten av februari och ljuset är tillbaka. I helgen ska jag följa flickans i elastabyxor
exempel och skaffa mig litet frisk luft...


... och fika. Och vara extra snäll mot Femtiotalsmannen
på söndag, då det är alla hjärtans dag.
Hur firar du "Valentine"?

En trevlig helg tillönskar jag er alla!
1 Clinen:

skriven

Hej! Vilken underbar blogg!

Jag blir alldeles grön i ansiktet när jag ser allt fint som du samlat på dig och att du ska göra om hela lägenheten till 50-tal. UNDERBART!



Här kommer jag bli en trogen följare!

Jag försöker sakta men säkert smyga in 50-talet hemma då min man avskyr det årtiondet.



Jag firar inte valentin så värst. Speciellt inte i år då vi ska fira min mans 30-års dag dagen innan valentin. Kram /Clinen

2 Skaffaren:

skriven

Alla hjärtans dag?

Den blir nog, åtminstone delvis, tillbringad på vedbacken med tanke på hur mycket ved det går åt i vinter.

3 Femtiotalsmannen:

skriven

Geléhallon och en kram eller två låter bra. Så kan Alla Hjärtans Dag firas som vi födda på femtiotalet säger.



4 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Frisk luft är härligt, men ljuset som sticker i mina ögon liker eg iche. Igår började jag med mina solglasögon igen.

Fika är kul! Igår slog jag rekord med 4 konsumsemlor som är riktigt goda i år, det är februari för mig.

Alla hjärtans dag är... fånigt. Men jag är väl ensam om att tycka det.

5 Dr Gassenhauer:

skriven

Jag har fått beställning på lite musik, så jag kommer nog att stå vid datorn och arrangera.

6 Libby:

skriven

Clinen: Tack! Gratta din man - och smyg sakta in en gardin här, en strunghylla där i ert hem... :-)

Skaffaren: Bistert.

Femtiotalsmannen: Minst två blir det :-)

Empire-Amelie: Du får tycka att det är fånigt. Men jag gillar allt som man kan fira. Till och med Halloween. Är inte ortodox i mitt femtiotalande.

Dr Gassenhauer: Kärlekssonater?

7 Dr Gassenhauer:

skriven

Libby: *:-)*

Min kollega positivspelaren (som förresten hjälpte mig identifiera Anette-tallriken som är av Monica Morales 1938) ville ha lite ny musik, bland annat en rödhårig slagdänga med många verser.

8 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Libby dear: det är jag som bör börja fira den dagen, vad är viktigare än Love! Hur gör man?

9 Tusse:

skriven

(håller ögon och öron öppna, men munnen stängd)

10 Gila:

skriven

Fira alla handlares, host host, hjärtans dag...nej tack, det är inget jag sysslar med. Låt amerika sköta det ;-)

11 Sven:

skriven

I gymnasiet 1965 läste vi Hamlet, där Valentine's Day nämns. Första gången jag hörde talas om den överhuvudtaget. Jag tycker det är trevligt att den har blivit populär här också sen dess.

12 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Om det står om den i Hamlet så är jag mer intresserad. Ska skicka kort till alla jag känner!

13 Sven:

skriven

Hamlet, akt 4 scen 5

14 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Ok, det får bli nästa år eftersom jag är sent ute:-)

Kommentera här: