Kom till bloggarträffen på Antikmässan! (Nästnästa Helg-tips)


Sätt klockan, skriv in i almanackan! Skaffaren och jag initierar härmed till bloggarträff
på Antikmässan i Älvsjö, lördag den 20 februari. Vi tänkte oss en så enkel lösning som att
vi ses i fiket kl. 14.00. Någon av oss tar med en skylt som vi skriver "Bloggarträff" på och ställer
på bordet. Sedan är det bara att dyka upp, heja och kanske säga "Det är jag som har bloggen
´Gamla konstiga saker som inte ens är rengjorda när man köper dem´ - egentligen heter jag Lisa".
Häng på! (Rouletteklockan från Framtidsantiken, plåtad på Antik & Kuriosa-mässan i Kista)

Trevlig helg!
1 Sabz:

skriven

Var är den här mässan? :)

2 Henrik:

skriven

Ah... det hade varit riktigt trevligt att sammanstråla!

Jag ska gå på mässan på torsdagen, är dessvärre strängt upptagen de andra dagarna.

3 Sven:

skriven

Du slänger fram en ny skön bloggtitel bara så där, haha, jag hoppas någon hakar på där!

4 Agata:

skriven

Idag är det min namnsdag!



Trevlig fredag!

5 Tinkerbell:

skriven

Snygg klocka ...

6 Skaffaren:

skriven

Det här är ett möta man inte får missa.

Säskilt inte när man står som en av initiativtagarna :-)

7 Gamla saker och fina ting:

skriven

Jag ska nog dit på lördagen. Vore kul att ses!..

8 Libby:

skriven

Sabz: Förlåt, glömde skriva det- Älvsjömässan!

Henrik: Men jag fick åtminstone träffa dig på Kistamässan! Grattis i förhand...

Sven: Du kanske?

Agata: Grattis!

Tinkerbell. Ja, den var kul!

Skaffaren: Just det.

Gamla saker och fina ting: Jätteroligt! Hoppas du kommer dit.

9 Sven:

skriven

Jag tackar för den bjudningen, men jag är inte tillräcklig kännare för att kunna. De gamla konstiga sakerna jag rör mig bland innefattar även gamla tankar, gamla tavlor, gammal musik, rätt så gammal whisky ibland, m m

10 Libby:

skriven

Sven: Gamla tankar - hur funkar det?

11 Henrik:

skriven

Libby: Tack!

12 Sven:

skriven

Gamla tankar, ja det kan vara att bläddra i googlebooks och försöka förstå vad Thomas Thorild egentligen menade, han med "tänka fritt är stort men tänka rätt är större".

13 Libby:

skriven

Sven:"Tänka rätt"-citatet: Jag minns hur besviken jag blev när ag insåg att det inte var tvärtom. Jag hade trott att "tänka fritt" var störst.

14 Sven:

skriven

Visst, men saken är svårare än så. Jag skrev lite förra året med anledning av Thorild var född 1759, men jag blev inte klar med problemet.

15 Cinna:

skriven

Kul initiativ....jag hade ändå tänkt åka till Mässan så då förlägger jag mitt besök till lördag kl. 14

Cinna

16 Miriam:

skriven

Ja! Jag är ledig!

Jag kommer!

17 Libby:

skriven

Skaffaren, Gamla saker och fina ting, Cinna, Miriam - nu börjar vi ju bli några stycken! Kul!

18 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Kanske kommer!

Kommentera här: