Här har 1960-talet ett par år på nacken...


... och kvinnan vid toalettbordet funderar kanske över vart 1950-talet tog vägen. 
Visst är det en skön bild? Tusse hittade den i Det Bästa från december 1962. Tack!
Vilket stiligt litet Stringbord (mer String här)! Och så  tjusigt med en ensam enkel ros i vas. 
Är det en morgonrock eller en löst sittande hemmaklänning? Och... hurdant var hennes
1950-tal? UPPDATERING: Det ärä en överdragsrock, en kamkofta, meddelar
Tusse Den Allvetande.
1 Tusse:

skriven

Det är en överdragsrock, som härstammar i rakt nedstigande led från rokokodamens peignoir.

Kamkofta, heter det på svenska.

2 Yvonne:

skriven

Helt underbar bild!

Det där toalettbordet skulle man vilja hitta!

3 Kerstin:

skriven

Verkligen fint med rosen! Det är ofta så fint med någon enstaka blomma i en vas!

4 Susanna:

skriven

Tänk om priserna hade varit sådana idag? :-)

5 JJ:

skriven

Så String gjorde speglar också! Det visste åtminstone inte jag.

6 Libby:

skriven

Tusee: Aha, är DET en kamkofta!

Yvonne: ja, det var så litet och nätt.

Kerstin: Ja, och billigt :-)

Susanna: Ja. Suck.

JJ: Nu blir jag litet stolt. Över att ha ett inlägg där till och med du lär dig något nytt :-)

7 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Min mamma hade en vadderad bäddjacka 1962

8 Larsson:

skriven

Du menar att Du inte använder kamkofta när Du sitter och gör toalett? ;-)

9 Simon:

skriven

139kr 1962 är idag 1398kr :)

10 jenny:

skriven

wow vilken underbar blogg du har!!

här kommer jag kika in igen!

11 Libby:

skriven

Anneli: Mamma hade också en ljusblå, vadderad morgonrock på 1960-talet. Jag tyckte den var jättefin.

Larsson: Ja, så illa är det.

Simon: Valutaomräknaren på SCB? :-)

Jenny: Tack! Välkommen tillbaka!

12 Tusse:

skriven

Libby: Jag är inte allvetande, t.ex. har jag glömt vad affären på Sibyllegatan heter där man än så sent som 10 februari 2003 kunde köpa ljusblå vadderade bäddjackor.

Säkert har de kamkoftor också.

13 Tusse:

skriven

Greta Ekman AB

Sibyllegatan 29

11442 Stockholm



08-6672155

14 Per Larsson:

skriven

50-talet minns jag inte!

70-talet var bara disko o snygga bilar

(sa emot mig där).

60-talet älskar jag.

Kommentera här: