Vem skriver om filmisar?


"Kan du inte skriva om filmisar, om olika serier och deras värde?" undrar Karin, en av
Femtiotalsjaktens läsare. Nej, det kan jag inte. Jag har ingen koll alls på filmisar.
Vem har det? Var kan Karin och andra intresserade (och även jag, som alltid vill allmänbilda mig)
läsa om filmisar?
(Bilden tog jag på Antik & Kuriosa i Kista härförleden.)
1 grandprix63:

skriven

Är inte så hemma på filmisar jag heller men några ur den där lådan hade jag nog köpt om priset var så bra som 1 :-, vilket är ett vettigt pris om man vill få dom sålda. En del försöker med tjugodubbla summan och då låter åtminstone jag bli att handla

2 Pernilla:

skriven

Jag älskar filmisar och hade en filmis-period för några år sedan. De är så fina och hittade jag som på bilden för 1 kr st skulle jag köpa!! Vet inte riktigt vad jag ska göra med dem bara....

3 Clinen:

skriven

Oj, vad underbart. 1 kr är ju ingenting. Jag hade precis som föregående talare samlat på mig ett gäng. Lite onödig men rolig sak att ha tycker jag. /Clinen

4 Anneli (alias Empire@melie):

skriven

Hade förstås filmisar när jag var liten. Undrar vart de tog vägen?

5 Rutan:

skriven

Jag har gjort tavlor av några av mina:

http://rutan.blogg.se/2008/july/filmstjarnor.html

6 petra werner kjellberg:

skriven

försök...http://sallykandinskyantik.blogg.se/2009/september/filmisar-no-1.html



....och så ytterligare nästan tio olika bilder på min barndoms favoritfilmisar har jag i en antikblogg som jag haft en tid - men OBS jag uppdaterar den inte dagligen...

7 Anonym:

skriven

http://filmisar.tingstade.com/

8 julia:

skriven

var hittar man om man vill köpa filmisar?! :O

Kommentera här: